Roosbeef - Kalf

Kalf

Roosbeef is de Nederlandse zangeres en toetseniste Roos Rebergen, voorheen te herkennen aan haar felrode haardos. Die is weg, en er is nog wel meer veranderd. Ze trotseerde de Moerdijk en werkt nu vanuit Antwerpen, waar ze samen met goed volk als Tom Pintens en Tijs Delbeke (Sir Yes Sir) een tweede plaat heeft gemaakt. Die heet ‘Kalf’ en is heel fraai uitgevallen.

Op haar debuut ‘Ze willen wel je hond aaien maar niet met je praten’ wilde Rebergen nog weleens uit de bocht vliegen, maar dat is lang geleden. Op ‘Kalf’ presenteert ze haar wereld in behoedzame passages, perfect begeleid door een band die ergens doet denken aan die van PJ Harvey. Meest overduidelijk op het Duitstalige ‘Und Man liebt so viel’: de groep haalt ferm uit met strakke gitaarsalvo’s, terwijl Rebergen de luisteraar om haar vinger windt. Het had zo op ‘Rid of Me’ gepast – grotere complimenten hebben we niet in huis. Opener ‘Amerika’ zet de wereld van Roosbeef treffend neer. De muziek is bluesy, de sfeer dromerig. ‘De televisie in het motel / laat niets dan slechts zien / maar hij doet het wel’. Roosbeef is het soort meisje dat altijd schoonheid zal zien, vaak op onverwachte plaatsen. Ze is een jongere, meer wispelturige geestverwant van Spinvis.

Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de Diensten van MEDIALAAN Groep/De Persgroep Publishing te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren.

Verdergaan