cd-reviews Zondag 7 november 2010 - 09u11, door (jub)

Uiterst ongeschikt als soundtrack bij fondueavonden – irritatie en hete vorkjes, voorwaar een gevaarlijke combinatie! – is 'Hvelreki', de zoveelste van Ozark Henry .

• 1
  • 2
  • 3
  • 4

Over 'The Soft Machine' uit 2006 zei Piet Goddaerdat het de afsluiter was van een tijdperk, een uitspraak waarop hij de afgelopen vier jaar moet zijn teruggekomen, want anders hebben wij van 'Hvelreki' helemaal niets begrepen.

't Is meer van hetzelfde - waar wij overigens vier jaar geleden al meer dan genoeg van hadden - en daar kan geen Youth(producer, zie Killing Joke) iets aan veranderen.

Goddaer schudt af en toe best een leuke melodie uit de mouw, maar 't is voor één keer de versleten verpakking die de melk zuur maakt. Dieptepunt: 'This One's for You'. 'This one's for you / This one's for me / This one's for everyone who ever loved'. Maar dus niet voor ons en onze fonduevorken.

Voorbeluisteren:Hvelreki - Ozark Henry

Voorbeluisteren

Links

13 reacties

reageer ook

Maandag 20 december 2010 - 21u19

Erwin

this ones for you, Dit dieptepunt is blijkbaar toch nog goed genoeg om op humo's top 2010 dubbelcd te komen en als tune in de humoreclame gebruikt te worden. Pecunia non Olet. Moge een dooie walvis op uw strand aanspoelen en laat de ontbindingsgassen het karkas in uw aanschijns doen ontploffen zodat ge stinkend huiswaarts dient te keren en de restjes walvis tussen uw tanden peuterend moet beloven nimmer zo vooringenomen een oordeel te vellen over andermans kunsten.

Zondag 12 december 2010 - 13u43

ThomyD

Deze recensie doet me echt deugd. Ik zie zelf heel veel optredens, van kleine tot heel grote bands. Ik vind het gewoon schandalig dat een single als 'this one's for you' zoveel airplay krijgt, terwijl er andere bands zijn die wel goede nummers kunnen schrijven. Zelf heb ik ooit ook zelf een bandje gehad en geen gezever, maar zelf ik heb ooit betere nummers geschreven...

Woensdag 17 november 2010 - 09u35

Jeanke

Deze paar regels door 'jub' kunnen niet doorgaan voor een artikel, laat staan een CD recentie. Ik kan er trouwens ook niet om lachen. Vraag is waarom jullie zoiets publiceren. Dit brengt mij hoegenaamd niets bij over de nieuwe van Ozark, buiten het feit dat de betrokken journalist (of wat daar moet voor doorgaan) absoluut geen fan is. Oppervlakkig, nietszeggend, flauw en immatuur.

Vrijdag 12 november 2010 - 20u08

Jonas

Na het bijzonder zwakke The Soft Machine is Hvelreki m.i. toch weer een stap in de goede richting. De songs zijn gewoon veel sterker en ademen meer bezieling uit dan de makke nummers op The Soft Machine. Vooral 'Godspeed' 'A night sea journey' en 'Yours and yours only' zijn sterke Ozark Henry nummers, die toch beduidend minder op veilig spelen dan de nummers op The Soft Machine dat deden.