Warhaus - Warhaus

, door ()

vrijbeeld

En alles wat al lekker zat op ‘We Fucked a Flame into Being’ lekker laten zitten op de titelloze tweede: donkere plingplong, percussie als aarzelend schaapje aai, overspelige blazers, en de stemmen – die van Maarten Devoldere, en die van steeds-minder-op-de-achtergrondzangeres Sylvie Kreutsch. In ‘Everybody’ klinken ze als She & Him. She & him zijn ze ook in het iets echtere leven: in de nachtclub van de liefde zijn Devoldere en Kreutsch al vier jaar een cocktail op de kaart.

Toch bekent hij graag dat zijn instrumentarium geen exclusief bezit is: zijn panfluit wordt niet alléén door Kreutsch beroerd. Prima. Vrijheid, blijheid, spijt is wat de koe schijt. In ‘Control’ fantaseert Devoldere luidop over onderwerping – ik vermoed dat er al eens een naaldhak in het borstbeen van deze jongen mag prikken. Ook prima. In Harvey Weinstein-tijden hoort aangestipt dat niet élke vent z’n lul als een staafmixer ziet die snelsnel door de bouillon moet. Het bewijs dat Devoldere een romantisch hertenkalf is, is niet ‘Kreutsch’: heette zijn lief zoals ieder normaal mens ‘Janssens’, de song had vast een andere titel gekregen. Neen, het zijn ‘No Such High’ en – als de rechter daarna nog niet overtuigd is – ‘Fall in Love With Me’: een mond op een huid, en alle ironie naar het containerpark. Liefde, toch?

Dit artikel volledig gratis lezen?

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd:

De Persgroep Publishing heeft haar Privacy– en cookieverklaring aangepast.
Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de Diensten van MEDIALAAN Groep/De Persgroep Publishing te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren.
Door op “verdergaan” te klikken of door verder te surfen, erken je deze aangepaste Privacy– en cookieverklaring gelezen te hebben.

Verdergaan