Audioslave - Audioslave

Audioslave dat is driekwart Rage Against The Machine (de complete coöperatieve zonder brulboei Zack De La Rocha), plus één kwart Soundgarden (zanger Chris Cornell). Voor u uit pure extase in katzwijm valt, wat meteen zou bewijzen dat u de single nog niet gehoord hebt: 'Audioslave' is een vervelende plaat. Laten we het trouwens eerst even over die single hebben. Daar hoort namelijk een groteske clip bij met vuurwerk en spektakel, die meer gekost heeft dan RATM ooit voor de goeie zaak heeft kunnen bijeenrapen. Walgelijk, en het verbergt niet dat 'Cochise' klinkt als een inderhaast opgewarmd overschotje van Soundgarden. En, hoewel er ongetwijfeld hard aan gewerkt is, zo klinken de andere dertien nummers op deze plaat ook. Cornell perst er naar goeie gewoonte alles uit, maar het is een gimmick geworden. Brad Wilk en Timmy C (die we nu Tim Commerford horen te noemen), als ritmesectie ooit het perfecte funky tegenwicht voor de politieke traktaten van De La Rocha, zijn nu een duf duo. En Tom Morello speelt niet langer mitraillette, maar gewoon gitaar. Er staat veel hard op, een beetje zacht, de opwinding is samen met de idealen gedeporteerd, en het geheel werd zorgvuldig gladgeschuurd door producer Rick Rubin. Een saaie conclusie voor een knap vervelende plaat.

Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de Diensten van MEDIALAAN Groep/De Persgroep Publishing te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren.

Verdergaan