A Bigger Splash

vrijbeeld

Van het Amazonewoud hoppen we naar het Italiaanse eiland Pantelleria, waar Matthias Schoenaerts en Tilda Swinton poedelnaakt in de zonnegloed liggen te bakken. Zij speelt een beroemde rockzangeres die even haar stem kwijt is, hij vertolkt haar van de alcohol afkickende minnaar. Wanneer haar manager (de heerlijk uit de band springende Ralph Fiennes) en diens dochter (Dakota Johnson) op het eiland arriveren, blijken er onder de paradijselijke mediterraanse sluiers duistere emoties schuil te gaan – een beetje zoals de schoonheid van een vrouw soms grove zinnelijkheden kan verbergen.

Het beste aan ‘A Bigger Splash’ – een losse remake van de Franse klassieker ‘La piscine’ – vonden we die sensuele Middellandse Zee-atmosfeer: de sirocco blaast in uw hals, de hitte hijgt in uw nek. Knap camerawerk ook: regisseur Luca Guadagnino (‘Io sono l’amore’) speelt als een blij kind met zooms, overvloeiers en shots die onbeschaamd de aandacht naar zichzelf trekken, en wanneer Fiennes zijn nu al legendarische dansje doet, lijkt de camera als in trance mee te zweven. Een probleempje is wel dat de lotgevallen van die Rijke Blanke Mensen ons – ook al loopt de temperatuur hoog op – à la limite een beetje koud lieten. Maar Matthias kan ons krijgen.

Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de Diensten van MEDIALAAN Groep/De Persgroep Publishing te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren.

Verdergaan