Steak Number Eight in Seattle (Deel 8: Slot)

, door (godb)

21630_steaknr8.jpg
© steaknr8


Zo rond de middag trekt Mario Goossens naar de studio van Matt Bayles, om te overleggen over de ruwe mix die hij tegen dan voorbereid heeft. En in de late middag gaat de groep dan naar de studio hun gezamenlijke werk beluisteren en de definitieve versie van een song vast te leggen.

Vandaag wordt 'Man vs. Man' onder handen genomen, een instrumental die begint met een geweldig bakbeest van een drumintro (denk 'When the Levee Breaks' van Led Zep), en die minuten later eindigt in een mokerriff (die heel veel zin geeft om luidkeels 'RaaaaAAAAAAGGHHHH!' mee te brullen). Voornaamste discussiepunt is een koor, dat al dan niet in de definitieve eindmix moet. De keuze valt unaniem op de versie met koor, en na nog een uurtje voor de leek onhoorbare details bijstellen (cd's mixen is een werkje met het zéér fijne penseel, hebben we de afgelopen week geleerd) mag de champagne bovengehaald: het werk zit erop, en de hele ploeg is zéér tevreden over eindresultaat, party time dus.

Maandagochtend gaat het voor dag en dauw richting luchthaven, zij het zonder Mario Goossens, die naar LA trekt om daar samen met Alain Johannes (zie Queens of the Stone Age) de nieuwe van The Black Box Revelation te producen. Met de definitieve mix keihard op de autostereo met zijn allen headbangend door het nog slapende Seattle rijden: het is een machtig gevoel, moeten we zeggen.

Allerlaatste update: op het moment dat we deze woorden ergens op de luchthaven van Seattle intikken, krijgen we te horen dat onze vlucht een urenlange vertraging heeft, waardoor we mogelijk onze aansluiting in Chicago missen. We hadden u toch voorspeld dat het Amerikaanse avontuur van Steak Number Eight nog lang niet afgelopen is?

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd:

De website van Humo maakt gebruik van cookies.   Meer info   Deze melding niet meer weergeven