Op de Amerikaanse set van 'The Loft'

, door (kt)

22833_loft(1).jpg

Een fragment uit het artikel:

Blade Runner

Opnamedag 11 begint de volgende avond om halfzeven. Buiten is het nog altijd tegen de 30 graden, in de grote balzaal van het Intercontinental blaast de airco. Hier wordt alles in gereedheid gebracht voor de massascènes van vanavond. 'Ben Hur' is het niet, maar de callsheet vermeldt toch zomaar even 306 figuranten - croupiers, kelners, feestvierders. Die moeten allemaal langs de make-up en de setkleedster, daarna krijgen ze nauwgezet instructies van de setassistenten.

Wacht tot het nummer van je ploeg wordt afgeroepen, en begeef je dan zo snel mogelijk naar de set. Als je niet meer nodig bent op de set, wandel dan terug naar de wachtruimte. Zet je glas in het daartoe bestemde vakje op de tafel. Onthoud je nummer. Enzovoort. Van Looy zucht. 'Op momenten als deze snap ik perfect waarom Ingmar Bergman alleen films met twee of drie acteurs wilde draaien.'

Een rookmachine hoest af en toe wat wit spul uit, computergestuurde schijnwerpers schieten helwitte bewegende lichtbundels door de zaal. 'Mooi hè?' zegt Nicolas Karakatsanis - baseballpetje, felgroene sneakers, 'DON'T SLEEP' in drukletters op de onderarm getatoeëerd - met uitgestreken gezicht: 'Mijn ode aan 'Blade Runner'. Let straks maar op: het zal er fantastisch uitzien.'

Om dit Humo-artikel verder te kunnen lezen,
kiest u één van deze opties:

IK KOOP DIT ARTIKEL

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd:

De website van Humo maakt gebruik van cookies.   Meer info   Deze melding niet meer weergeven