Hoe sociale media troost bieden (5): columniste Fleur van Groningen na haar miskraam

, door (tr)

Fleur van Groningen «Toen ik over mijn miskraam schreef, was dat niet in de hoop getroost te worden. Door het zelf mee te maken, besefte ik hoeveel mensen dat ook hadden doorstaan zonder er ooit over gepraat te hebben. Als het taboe errond één klein barstje oploopt, dan heeft die slechte ervaring toch een beetje een positief effect gehad.

»Ik ben niet op zoek naar een aai over het hoofd of naar wat aandacht. Maar als vrouwen me een berichtje sturen dat ze hun eigen ervaring herkennen in mijn woorden, zal ik natuurlijk niet doen alsof dat me koud laat.

»Ik ben hoogsensitief en ik breng daar in september een boek over uit. Onlangs kreeg ik een bericht van een journaliste die mijn boek al gelezen had: ze liet weten dat ze er erg veel aan heeft gehad. Dat vind ik veel waardevoller dan wat voor medelijden ook.»

Om dit Humo-artikel verder te kunnen lezen,
heeft u een abonnement nodig:

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd:

De Persgroep Publishing heeft haar Privacy– en cookieverklaring aangepast.
Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de Diensten van MEDIALAAN Groep/De Persgroep Publishing te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren.
Door op “verdergaan” te klikken of door verder te surfen, erken je deze aangepaste Privacy– en cookieverklaring gelezen te hebben.

Verdergaan