Hoe voedselproducenten al onze zintuigen bespelen

, door (kv)

gastro 1200

'We proeven geen verschil tussen bier uit een glas of een plastic bekertje, maar we dénken van wel'

HUMO Uw grootvader was een simpele kruidenier, maar hij wist al dat hij klanten koffie kon doen kopen door achter de toog een verse koffieboon te pletten onder z’n voetzool.

Charles Spence «Ik denk graag dat mijn grootvader een pionier was inzake geurmarketing (lacht). Want dat is wat ketens van brood en gebak vandaag doen: ze vragen in shoppingcentra een plekje naast de roltrappen, zodat hun ‘ambachtelijke’ bakkerijgeur meteen kan opstijgen naar de volgende verdieping. Maar die geur creëren ze door vellen bakpapier met kaneelpoeder in de oven te leggen.

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd:

De Persgroep Publishing heeft haar Privacy– en cookieverklaring aangepast.
Wij gebruiken jouw persoonsgegevens vanaf nu ook om de Diensten van MEDIALAAN Groep/De Persgroep Publishing te optimaliseren en deze waarvoor jij kiest te personaliseren.
Door op “verdergaan” te klikken of door verder te surfen, erken je deze aangepaste Privacy– en cookieverklaring gelezen te hebben.

Verdergaan