Hodor

Dj Hodor

Vrijdag 25 juli 2014 - 12u53

Kristian Nairn, wellicht beter bekend als de aaibare mastodont Hodor uit 'Game of Thrones', herbergt een sappig Iers accent, verdiende voor zijn acteercarrière de kost als dj in Belfast én kwam onlangs publiekelijk uit de kast, om prompt gebombardeerd te worden tot homo-icoon. Hodor? Bekijk het filmpje

Cd-reviews

Toon alles
Hypnotic Eye
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Tom Petty & The Heartbreakers - Hypnotic Eye

Donderdag 24 juli 2014 - 06u00

Waar Tom Petty ons vorige keer acht jaar liet wachten op een nieuwe plaat met The Heartbreakers, één van de meest essentiële backinggroepen aller tijden, schotelt hij ons amper vier jaar na het redelijk teleurstellende ‘Mojo’ alweer een nieuwe voor. En ’t is er eentje waarvan we met stellige zekerheid kunnen zeggen dat ze meer uit de kast zal komen dan haar voorganger. Lees de bespreking

Festivalitis

Toon alles
samowar vierk

Boomtown interview: Samowar

Donderdag 24 juli 2014 - 09u52

Als Boomtown kiest voor een grotendeels Belgische affiche, doet het dat niet uit programmatorische gemakzucht, wegens budgettaire anorexia, of omdat de organisatie een keer te veel verloren heeft bij het manillen: ze weten precies welke bands er op dit moment boven­uit steken. Naast bekende namen als The Sore Losers, Amatorski­ en OSTYN­, hierbij één van vijf vaderlandse witte raven die op een blauwe maandag ontstonden en het tot nog toe met een stuk minder aandacht moeten rooien. We zijn al weg. Lees een fragment van het interview met Samowar

Niet te missen!

vaults

Arriba! Vaults: 'Lifespan'

Vrijdag 25 juli 2014 - 09u35

Te onthouden: Vaults, een Brits trio dat ontdekt werd in het zigeunerpark naast de caravans van Florence Welch, James Blake en SOHN. Levert met ‘Lifespan’ één van de mooiste dribbels tussen beats en synths van het jaar af. Beluister Vaults 'Lifespan'

low

Arriba! Low: 'I'm On Fire'

Donderdag 24 juli 2014 - 15u25

De reeks fantastische covers - of het nu liedjes van Pink Floyd (‘Fearless’), Joy Division (’Transmission’) of Rihanna (’Stay’) zijn - die dit trio op hun naam heeft staan, maakt van hen de ideale band om Springsteens overbekende ‘I’m of Fire’ aan te pakken. Ze maken er een Low-song van: minimalistisch, met een ondertoon van dreiging, maar bloedmooi. Staat op ‘Born In The USA’-tribute-plaat ‘Dead Man’s Town’, die in september in de rekken ligt. Beluister Low 'I'm On Fire'

sbtrkt

Arriba! SBTRKT: 'New Dorp. New York'

Donderdag 24 juli 2014 - 15u20

Baslijn van de week. Onverwachte samenwerking van de week. Was-het-maar-al-weekend-track van de week. Ezra Koenig (van Vampire Weekend) mag van ons voortaan àlle SBTRKT-tracks inzingen (sorry, Jessy Ware en Sampha): hij klinkt alsof hij nooit iets anders gedaan heeft. De nieuwe plaat ‘Wonder When We Land’ verschijnt - eindelijk - in september. Beluister SBTRKT en bekijk het filmpje

rw boek

Bestel nu het boek 'Rock Werchter sinds 1975'

Donderdag 10 juli 2014 - 11u59

Humo-journalist en wandelend muziekarchief Jan Delvaux bundelt 40 jaar Rock Werchter in 352 pagina’s. Een boek vol sterke verhalen en foto’s van festivalgangers, artiesten en medewerkers van vroeger en nu, onstage, offstage en uit de mythische backstage. Bestel hier het boek

arriba

Arriba! Black Cassette: 'The Strangest Thing'

Donderdag 24 juli 2014 - 09u42

In de categorie “hippe gitaristen uit de Antwerpse scene die solo gaan”: de funk-met-hoek-af van Black Cassette (zie de CD bespreking). Na Avatar en De Smurfen 2 weer een nieuw hoogtepunt in computergegenereerde special effects. Daar liggen ze bij Pixar naar ’t schijnt nu al weken van wakker. Het zal ze leren. Gisteren nog 2x op Boomtown (want ook in dienst van Mauro), nu al op The Wild Site. Beluister Black Cassette en bekijk het filmpje

James Brown Mugshot

James Browns invloedrijkste interview

Woensdag 23 juli 2014 - 14u17

Vanaf 19 november kan u zien hoe Chadwick Boseman gestalte geeft aan The Hardest Working Man in Showbusiness in de biopic 'Get On Up'. We zijn uitermate benieuwd of Boseman zich bij wijze van voorbereiding dezelfde levensstijl heeft aangemeten als Soul Brother Number One. Lees meer

hydrogen sea vierkant

Boomtown interview: Hydrogen Sea

Woensdag 23 juli 2014 - 11u20

Als Boomtown kiest voor een grotendeels Belgische affiche, doet het dat niet uit programmatorische gemakzucht, wegens budgettaire anorexia, of omdat de organisatie een keer te veel verloren heeft bij het manillen: ze weten precies welke bands er op dit moment boven­uit steken. Naast bekende namen als The Sore Losers, Amatorski­ en OSTYN­, hierbij één van vijf vaderlandse witte raven die op een blauwe maandag ontstonden en het tot nog toe met een stuk minder aandacht moeten rooien. We zijn al weg. Lees een fragment van het interview met Hydrogen Sea

teencreepsvierk

Boomtown interview: Teen Creeps

Woensdag 23 juli 2014 - 09u59

Als Boomtown kiest voor een grotendeels Belgische affiche, doet het dat niet uit programmatorische gemakzucht, wegens budgettaire anorexia, of omdat de organisatie een keer te veel verloren heeft bij het manillen: ze weten precies welke bands er op dit moment boven­uit steken. Naast bekende namen als The Sore Losers, Amatorski­ en OSTYN­, hierbij één van vijf vaderlandse witte raven die op een blauwe maandag ontstonden en het tot nog toe met een stuk minder aandacht moeten rooien. We zijn al weg. Lees een fragment van het interview met Teen Creeps

Humo's pinterest Humo's Pinterest

Partnerfestivals

Jouw aanraders