U wil reageren op een artikel in Humo, uw mening over een heet hangijzer ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld?

VIER en Woestijnvis

Woensdag 13 september 2017 - 17:40

In de laatste aflevering van de zeer interessante reeks over 20 jaar Woestijnvis (Humo 4019) lees ik over de zendertrouw van de Vlaamse kijker: ‘Tussen Eén en VIER zitten maar drie cijfertjes, maar op en afstandsbediening zouden het er evengoed driehonderd kunnen zijn.’ Luc Haekens: ‘Wij hadden er arrogant veel vertrouwen in dat de kijker ons wel zou volgen naar VIER.’ De kijker bleef echter gewoon hangen bij de VRT, en dat heeft volgens mij alles te maken met de reclameblokken die ieder programma onderbreken en het kijkplezier vergallen. Er is namelijk een grote groep mensen die op de ouderwetse manier van een reportage, een film, een reeks of een quiz wil genieten. Dat een commerciële zender niet zonder de inkomsten van reclame kan, begrijp ik best. Maar zoals vele anderen heb ik daar geen boodschap aan.

Jos Maes, Rotselaar.