Chantal Janssens, Wouter Van Driessche en Lisbeth Rillaerts aan het hoofd van Humo

, door (mad)

54
wouter-lisbeth

Wouter Van Driessche (l.) wordt hoofdredacteur. De voorbije tien jaar werkte hij als journalist voor De Standaard, De Tijd, Focus Knack en Deng.

Lisbeth Rillaerts (r.) wordt bladmanager. De afgelopen twee jaar was ze advertising manager voor Humo, voordien werkte ze 15 jaar aan adverteerderszijde. In haar nieuwe functie gaat ze het marketing-, sales- en communicatiebeleid rond Humo uitstippelen.

Chantal Janssens wordt gedelegeerd bestuurder van Humo bij De Vijver Media. In het verleden was ze uitgever van Humo en commercieel directeur van De Morgen. Als gedelegeerd bestuurder gaat ze bij De Vijver Media het zakelijke kader rond Humo vormgeven en nieuwe activiteiten uitbouwen.

Oud-hoofdredacteur Bart Vanegeren blijft voor Humo werken.

Oud-directeur Jan Stevens verlaat Humo. Hij stapt over naar Woestijnvis voor televisieprojecten. Er zijn vijf mensen ontslagen: twee journalisten, twee tv-redacteurs en één vormgever.

Humo is met één miljoen lezers en 118.000 Facebookvrienden een van de sterkste mediamerken van Vlaanderen. In een uiterst competitieve en snel veranderende markt wil het dé referentie blijven voor brede kwaliteitsjournalistiek, eigenzinnige verhalen en slim entertainment.

‘Humo wil deuren en ramen opgengooien’, zegt hoofdredacteur Wouter Van Driessche. ‘Alles is mogelijk, alles kan. De Humoredactie wordt de spannendste plek om te werken de komende jaren.’

‘Ik heb de voorbije twee jaar ondervonden hoe sterk adverteerders geloven in de kracht van het merk Humo’, zegt Lisbeth Rillaerts. ‘Ook bij de lezers moet Humo dé referentie zijn. We willen de troeven van Humo maximaal in de verf zetten.’

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd: