Siegfried Bracke heeft gelijk

Deel
21723_siegfried.jpg

N-VA-kamerlid Siegfried Bracke heeft bij de Raad voor de Journalistiek een klacht ingediend tegen Humo. Op 20 januari publiceerden we 's avonds op The Wild Site een kort stukje met als titel: 'Siegfried Bracke, gewaardeerd medewerker van de socialistische partij'. Daarin werd bekendgemaakt dat Bracke als VRT-journalist onder schuilnaam jarenlang columns schreef in het ledenblad van de socialistische partij. Daarnaast werd aangehaald dat hij als VRT-journalist partijdebatten modereerde en daarvoor werd betaald met cashgeld in een envelop. Die informatie heeft Humo van verschillende goed ingelichte en betrouwbare bronnen.

Siegfried Bracke vindt dat de redactie een deontologische fout heeft gemaakt door geen contact met hem op te nemen vóór het stukje op de website werd gepubliceerd. Door een intern misverstand is dat inderdaad niet gebeurd en dat hadden we wèl moeten doen. Siegfried Bracke heeft op dat punt dus gelijk. Excuses daarvoor.

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd: