humoOpen Venster
‘De ultieme oplossing: schrijf een aangetekende brief naar de CEO’
De verhalen in het artikel ‘Van Koning Klant tot kloteklant’ in Humo 4314 over de klantonvriendelijke behandeling door telecom- en energieleveranciers komt mij heel bekend voor. Een aantal jaren geleden had ik ook iets voor bij Proximus.
Kort samengevat ging het over een anomalie tussen de technische en de administratieve kant van mijn tv-abonnement. Welnu, ik had vier mogelijkheden om contact op te nemen met de klantendienst van Proximus: bellen, chatten, mailen of naar de plaatselijke Proximus-winkel gaan. Ik heb die allemaal geprobeerd, en telkens kreeg ik de bevestiging dat het een puur administratief probleem was, maar het raakte niet opgelost. Uiteindelijk zag ik maar één oplossing meer: een aangetekende brief naar de toenmalige CEO van Proximus. Binnen de week was mijn probleem opgelost!
Als ik de Humo-lezer goede raad mag geven: als je belt met de klantendienst, vraag dan de naam van je gesprekspartner en neem indien mogelijk het gesprek op. Als je chat met de klantendienst, neem dan screenshots van wat er gezegd en vooral beloofd wordt, of print alles uit. Als je e-mailt, moet je zorgvuldig alle mails bewaren en deadlines stellen waartegen je een oplossing verwacht. Als je de telecomwinkel bezoekt, noteer dan de naam van de gesprekpartner en neem ook daar het gesprek op.
Haalt dat allemaal niets uit, dan rest je het ultieme middel: een aangetekende brief naar de CEO. Want eerlijk is eerlijk, die weet ook niet altijd wat er misloopt in zijn bedrijf. En als de CEO iets vraagt, wordt er meestal wel geluisterd.
Zorg er wel voor dat je 100 procent zeker bent van je zaak en dat jou niks kan worden aangewreven, en blijf in alle omstandigheden beleefd. Dat haalt namelijk meer uit dan de bullebak uithangen.
Carlos Desauw, via mail.
Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in: