null Beeld BELGA
Beeld BELGA

humoOpen Venster

‘Een contract overzetten op een andere naam heeft maanden geduurd’

Lezersbrief

Ik kan de ervaring van An Loots met Telenet (‘Van Koning Klant tot kloteklant’, Humo 4313) alleen maar delen. Het heeft maanden geduurd voor ik het contract van mijn schoonbroer, die op 86-jarige leeftijd was overleden, op naam van mijn eveneens 86-jarige schoonzuster kon laten overzetten.

Internet kan mijn schoonzus niet gebruiken, maar ze wilde wel digitale tv. Ik printte het juiste formulier van de website, vulde het in en stuurde het samen met een kopie van haar identiteitskaart en de overlijdensakte van mijn schoonbroer naar Telenet. Geen reactie.

Een maand later ging ik naar een Telenet-winkel, maar daar konden ze mij niet helpen. Ik kreeg dezelfde documenten die ik al eens ingevuld had mee naar huis. Dan maar naar de klantenservice gebeld. Na een uur kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, die mij meedeelde dat ze niets ontvangen hadden: ‘Er zijn vaak moeilijkheden met Bpost.'

Ik heb toen maar een mail verstuurd. Tot mijn verrassing kreeg ik drie weken later telefoon van Telenet, en via mail een document waarop ik nogmaals alle gegevens moest invullen. Na nog eens vier weken kreeg ik eindelijk het verlossende bericht dat het contract was overgezet. Kan zoiets echt niet eenvoudiger en klantvriendelijker?

Willy Demoor, Gavere.

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234