Dankzij Jens Mortier staat hier geen andere onzin

Deel
13557_jens200.jpg

Ik heb zijn vader nog gekend, we kochten zoethout voor een cent, of beter: we probeerden zoethout voor een cent te kopen. Voor alle duidelijkheid: 'zoethout' is een slangwoord voor marihuana. De waarheid gebiedt mij te schrijven dat de dealer, een Albanees, niet tevreden was met onze onnozele cent. Er kwam zelfs een mes met een flinke bloedgeul aan te pas. Het hele verhaal vertel ik op een andere keer, want heden is de zoon aan beurt.

Jens Mortier is copywriter en vennoot in mortierbrigade, het reclamebureau waaraan de wereld de doorlopend bekroonde of anderszins hemelhoog geprezen campagne 'Humo liegt!' te danken heeft. Jens zal in zijn vakgebied wel als golden boy bekendstaan, maar wie was hij vóór hij het op een glanzen zette?

JENS MORTIER « Tot mijn zevenentwintigste ben ik een soort hangjongere geweest. Na de middelbare school had ik geen flauw idee van wat ik wilde worden, en dus volgde ik maar mijn vrienden die rechten gingen studeren. Na twee weken had ik al door dat die studie niets voor mij was - ik heb dan maar gedaan alsof ik het allemaal heel leuk vond, en het wás ook wel gezellig aan de universiteit, als ik de studie zelf even buiten beschouwing laat. Daarna heb ik in een hogeschool in Gent nog even public relations en reclame gestudeerd, zonder resultaat. Maar kom, dat was misschien al een indicatie van welke kant het met mij zou uitgaan, of toch een voorteken, al wist ik nog steeds niet wat ik wilde worden. Ik hield me dan maar bezig met een aantal losse baantjes, zoals: reclameaffiches ophangen voor Humo.»

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd: