5 jaar YouTube (1): hoogte-, diepte-, knel- en standpunten

, door (bov) en (kt)

Deel
20179_Youtube5J.jpg

Iedereen beroemd!

Dankzij YouTube hoef je niet langer voor acteur, omroepster of journalist gestudeerd te hebben noch aan tv-spelletjes, realityshows of het politieke bedrijf deel te nemen om beroemd of berucht te worden. Zonder dat eerst iemand van je kunnen moet overtuigen, mag je jezelf in de etalage zetten: 'Broadcast yourself' is niet voor niets al vijf jaar lang het motto van YouTube. Wie weet schop je het tot één van de YouTube-celebs, die net als andere bekendheden fans hebben en in sommige gevallen zelfs sponsors en adverteerders vinden waardoor ze van hun internetbezigheden kunnen leven.

Bekijk hier de Top 5 'Iedereen beroemd! »

Bloopers

Grootste minpunt aan de alomtegenwoordige gsm's met ingebouwde camera en het gebruiksgemak van YouTube: je kan niet meer op je bek gaan (letterlijk noch figuurlijk) zonder dat heel de wereld dat kan bekijken. En opnieuw bekijken, en bewerken zodat je niet één maar -tig keer op je gezicht gaat, en er nog een catchy muziekje onder zetten ook.

Humo.be-updates in je Facebook-nieuwsfeed?

U bent wellicht ook hierin geïnteresseerd: