null Beeld BELGA
Beeld BELGA

humoOpen Venster

‘De trein wordt duurder, maar de service is niet verbeterd’

Lezersbrief

In februari wordt een treinticket 9 procent duurder, terwijl de service er niet op verbeterd is. Er is nog steeds geen wifi op de trein, in tegenstelling tot in Nederland. Per wagon is er één stekker hoog in het plafond, welke ingenieur heeft dat bedacht?

De vertragingen worden alleen maar erger. De internationale trein naar Nederland rijdt vaak 20 tot 30 minuten te laat Antwerpen binnen, waardoor ik mijn aansluiting in Rotterdam mis. En dan zwijgen we nog over het feit dat je nog steeds geen internationaal ticket aan de automaat in Antwerpen Centraal of in ander station kunt kopen. Ik vraag dat al twintig jaar.

De kwaliteit van de automaten laat ook te wensen over. Schijnt de zon, dan zie je niets op het schermpje. Vaak werkt het touchscreen niet, en als er een ‘ambetante’ conducteur is, kun je verdorie bijbetalen omdat je niet aan de automaat gekocht hebt. Zelfs al werkt die niet. Een bemand loket is in de meeste stations onbestaande.

Het wordt tijd dat de NMBS wakker wordt, want op die manier zal ze klanten blijven verliezen.

Dirk Pepermans, Deurne.

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234