null Beeld DPG media
Beeld DPG media

Open Venster

‘Die lange reclameblokken hebben weinig nut’

Lezersbrief

Klanten van Telenet moeten voortaan minstens één minuut reclame bekijken vóór elk opgenomen programma. Bij de Terugkijk Tv-functie kun je geen enkel reclameblok nog versneld vooruitspoelen. De reden: de reclame-inkomsten zijn broodnodig om sterke lokale producties te kunnen blijven aanbieden.

Die functie krijgen de abonnees nu gratis, maar in het leven is niets gratis: we betalen voor ons abonnement en de Digibox moeten we huren. De reclame betalen we trouwens ook: die is verrekend in de verkoopprijs van de producten.

Het is voorts bewezen dat die lange reclameblokken weinig nut hebben, omdat we wegkijken of wegzappen. Tot slot: Netflix kan wél sterke series maken zonder reclame-inkomsten.

Marcel Van Wesepoel, Wichelen.

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234