Open Venster
‘Goedkoper winkelen is niet groener’
De slag om de consument is niet altijd groen. Deze week kocht ik in een supermarkt die bekendstaat als één van de duurdere, een product van een A-merk. Twee dagen later kocht ik hetzelfde product in een andere supermarkt die bekendstaat voor zijn laagste prijzen en zijn groene imago. Het product was daar 3 procent goedkoper. Om dit maximale prijsverschil te krijgen moest ik twee stuks kopen die bovendien samen verpakt zaten in plastic. Hoewel ik er echt maar eentje nodig had, nam ik het hele pakket, want ik was gehaast en anders moest ik de verpakking open peuteren en viel ook het prijsverschil zo goed als weg. Uiteindelijk bespaarde ik 5 eurocent per product, maar ik kreeg er wel 10 gram plastic bij, wat in de duurdere supermarkt niet geval zou zijn.
C. De Leenheer, Lokeren.
Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in: