Open Venster
‘Is het mogelijk om de bevolking minder voor de gek te houden en de service te bieden waarvoor we betalen?’
Graag wil ik de problematiek beamen die lezeres Maria-Dolores Michiels in Humo 4217 aankaart. Ik vul al tientallen jaren de belastingaangifte van mijn moeder in, die hoogbejaard en dementerend is. Begin juni vernam ik bij toeval dat er geen pensioenfiches op papier meer verstuurd worden, tenzij je die uitdrukkelijk aanvraagt.
Ik heb meteen die aanvraag verzonden, maar heb tot op heden geen reactie ontvangen. Dat kostte me verscheidene verplaatsingen van telkens meer dan 60 kilometer per rit, om te gaan kijken of de aangevraagde pensioenfiche aangekomen was. Uiteindelijk heb ik op 29 juni de aangifte zonder de pensioengegevens verzonden.
Waarschijnlijk kent de FOD Financiën beter de weg naar die gegevens, maar is het mogelijk om de bevolking minder voor de gek te houden en de service te bieden waarvoor we betalen, en die we dan ook verdienen?
Ann Petitjean, Kortenberg.
Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in: