HelloFresh-gezicht Evi Hanssen Beeld RV
HelloFresh-gezicht Evi HanssenBeeld RV

humoOpen Venster

‘Klikken op een onlineaanbieding van Hello Fresh kan ernstige gevolgen hebben’

Lezersbrief

Beste Humo-lezers, opgepast als jullie klikken op een onlineaanbieding van Hello Fresh. Zeker als jullie - zoals ik - een ex-klant zijn.

Ik was benieuwd naar een aanbieding, dus ik klikte hem aan. Ik las wat ze te zeggen hadden en dacht: laat maar. Dat was een grote fout! Door te klikken op het aanbod, had ik het blijkbaar besteld.

Het was geen sinecure om Hello Fresh diets te maken dat ik niks wilde. Talloze keren heb ik het moeten herhalen: aan de telefoon, via de chat - om gek te worden. Hoeveel mensen zouden in die omstandigheden niet zeggen: ‘Het is al goed. Lever maar.’

Ik dacht dat de bestelling geannuleerd was, maar algauw kreeg ik aanmaningen om te betalen en werd de incassodienst op me afgestuurd. Hoewel ik bleef aanvoeren dat ik helemaal niets gekregen had, volgde even later de vraag om onmiddellijk ook de extra kosten te betalen of de juridische dienst zou zich er zich op zijn beurt mee bemoeien. Opnieuw: hoeveel mensen zouden in die fase niet verzuchten: ‘Ik betaal wel, anders loopt dat bedrag alleen maar verder op’?

Vandaag nog maar eens met Hello Fresh proberen te chatten. Na heel wat heen-en-weren zag de medewerker plots het licht: ‘Inderdaad, die box is geannuleerd. Maar u moet wel betalen, en dan mag u dat bedrag besteden bij een volgende bestelling!’ Maar ik wíl helemaal geen volgende f*****g bestelling!

Uiteindelijk kwam Amber, zoals de medewerker zichzelf noemde, me ‘tegemoet’ (haar term) door mijn dossier bij de incassodienst weg te halen. Nu moet ik alleen nog even betalen voor iets wat ik nooit heb gekregen, zodat ik iets kan bestellen wat ik niet wil.

Aan al mijn lotgenoten: niet bang zijn en niet opgeven! En aan alle anderen: bij dezen zijn jullie gewaarschuwd.

Naam en adres bekend

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234