.Beeld © Jeroen Los

Open Venster

‘Mijn bank heeft wel snel gereageerd toen er verdachte dingen gebeurden op mijn rekening’

Naar aanleiding van uw overigens zeer interessante artikel over online oplichting in Humo 4190, waarin wordt gezegd dat de banken hun klanten laten bestelen, wil ik toch reageren. In het artikel komen alleen mensen aan het woord bij wie de bank niets heeft gedaan om de oplichting te voorkomen.

Dan ben ik heel tevreden over mijn bank. Een bankbediende belde me afgelopen zomer op met de melding dat ze mijn bankkaart hadden geblokkeerd omdat ze vreemde handelingen opgemerkt hadden op mijn rekening. Ze dachten dat het voorbereidingen waren voor allerlei transacties.

Nadat ik hen had teruggebeld om zeker te zijn dat ik geen oplichter aan de lijn had, bevestigde ik dat het inderdaad geen acties van mij waren. Ik kon ze gelukkig ook meedelen dat er geen geld van mijn rekening was verdwenen.

Daarop zei de Fortis-medewerker dat ze een nieuwe bankkaart zouden aanmaken, met een nieuwe geheime code. Na de activatie van de nieuwe kaart heb ik geen problemen meer gehad.

Eddy Vanermen, Tessenderlo.

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234