brusselmans column webBeeld Humo

columnHerman Brusselmans

‘Motorrijden is nog altijd een typisch mannelijke bezigheid, en zoals we weten zijn lesbiennes eigenlijk mannen’

In vijf jaar tijd hebben in Vlaanderen 33 procent meer vrouwen hun motorrijbewijs gehaald. Aldoende zijn er thans reeds 5.345 vrouwen die legaal met een motor mogen rijden. Van hen zijn er 4.997 lesbisch. Hoe komt dat? Wel, dat komt omdat motorrijden nog altijd een typisch mannelijke bezigheid is, en zoals we weten zijn lesbiennes eigenlijk mannen. Je kunt erover zeiken zoveel je wilt, en er het seksisme bij halen tot je een halve kilo weegt, maar mij ga je niet wijsmaken dat lesbiennes vrouwen zijn. Nee, dat zijn regelrechte kerels. Ze mogen dan wel een vagina en tieten hebben, maar welke vagina? En welke tieten? 

Een vagina om door het raam te gooien en tieten om mede te geven met de wekelijkse ophaling. Let op, ik ben een fan van lesbiennes. Zoals zij de buitenspelval uitleggen, daar komen veel echte mannen niet aan toe. Weet je wat het is? Veel echte mannen zijn halve wijven. Met hun onnozele penis, die kleiner is dan de clitoris van Bo Van Spilbeeck. En hun maniertjes, hun handengezwaai en hun slappe karakter. Dan heb ik het dus niet over homo's, maar over hetero's, van wie de meesten tegenwoordig gerust met de homo's kunnen wedijveren inzake het totale gebrek aan masculiniteit.

In Vlaanderen zijn er maar een paar waarlijk echte mannen over. Ik denk hierbij aan Dany Verstraeten, Roland Van Campenhout, Hein Vanhaezebrouck, Johny Voners, Luk Alloo, Patrick Riguelle, Dimitri Verhulst en natuurlijk ikzelve. Wat al deze echte mannen gemeen hebben, is dat ze nooit maar dan ook nóóit vrouwenondergoed dragen, dat ze het vertikken om cava te zuipen, dat ze verzot zijn op porno waarin twee meisjes aan soixante-neuf doen, dat ze Sam Bettens een halve zool vinden en dat ze, terwijl ze de tuin aan het omspitten zijn, terecht verwachten dat hun vriendin een koel drankje komt brengen, waarna ze douchen en diezelfde vriendin hen eens lekker aftrekt terwijl ze een sigaretje roken. Ik rook me aldus te pletter.

Maar goed, m'n tienduizenden fans zullen zich afvragen of degenen die ik daarnet heb opgesomd, allemaal met de motor rijden. Helaas niet. Dany Verstraeten heeft ooit met een mobylette rondgetuft, maar op een mistige avond miste hij een bocht en reed hij pardoes een sloot in, waarbij hij bijna verdronk ook. Dimitri Verhulst wilde vorig jaar een Harley-Davidson kopen, maar ja, geen geld. Het is eigenlijk wel jammer dat den Dimi tegenwoordig zo weinig verdient. Z'n boeken lopen voor geen meter, z'n korte verhalen worden zelfs door het literaire tijdschrift Het Liegend Konijn geweigerd, en mocht z'n vriendin niet een loontje binnenschrapen als hulpkapster in Salon Le Frisé Célèbre, den Dimi zou godverdomme nog op een houtje moeten bijten ook.

Ik bedoel, ook veel zogenaamde echte mannen rijden niet met de motor. Ik wel natuurlijk. Ik heb twee motoren, de onverbiddelijke Triumph Street Triple 675 R, en de onvergelijkelijke Triumph Street Twin 900. Die laatste is perfect geschikt om er iemand achterop mede te nemen. Dat is in mijn geval m'n vriendin Lena, die veel liever achterop zit bij haar geliefde levenspartner dan zelf te rijden. Terwijl we op pad zijn, grijpt ze me soms bij m'n kruis, zoals het hoort. De kilometers die ik op de Street Twin met Lena achterop al heb afgelegd met een erectie, die zijn niet te tellen. Ach, wat is het toch prettig om een echte man te zijn, en dan met de Street Triple met 180 te vlammen in de Gentse havenbuurt. Af en toe kom ik een andere motorrijder tegen en dan, de code der ware motards indachtig, zwaaien we eens naar elkaar. En als een andere rijder met pech langs de weg staat, dan houden we natuurlijk halt om even te checken wat er aan de hand is. Verleden week stond er een Kawasaki ER-6n, een leuk beginnersmotortje, opzij geparkeerd, en een vrouw stond er wanhopig naast. Ik stopte, nam m'n helm van m'n kop en zei tegen haar: 'Zozo, mevrouwtje, is uw benzinetank leeg?' Ze begon te huilen, en zei: 'Ja, meneer Brusselmans, helemaal leeg! Had ik toch maar vooraf getankt!' 'Daar is het nu te laat voor,' zei ik, 'en à propos, mooie tattoo van een testikel heb je in je hals.' 'Dank u wel, meneer Brusselmans,' zei ze. Verder kon ik weinig voor haar doen, en dus vertrok ik weder.

Ik wil bij dezen alle vrouwelijke motorrijders, lesbisch of niet, aanraden om er rekening mede te houden, zoals wij echte mannen, dat er in de benzinetank van een motor benzine hoort. Voor de rest wens ik hun met z'n allen nog veel veilige, sukkelachtige ritten toe.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234