Beeld BELGA

Open Venster

‘Ongeval Beverentunnel was te vermijden’

Sinds een half jaar moet ik voor mijn werk zeer regelmatig in Hulst zijn. Ik woon in Schoten en moet in het spitsuur door de Beverentunnel. Ik betaal altijd contant en wat me opvalt, is dat ook tijdens de spits het aantal bemande kassa’s beperkt is en er een aantal doorrijdpunten op rood staan. Eén dag na het zware ongeval waren er plots drie kassa’s open en waren alle stroken geopend. Voorts was er op het hele traject een snelheid van 70 km per uur ingesteld. Gevolg: geen file en op tijd thuis, voor het eerst in een half jaar.

 De reden voor de file is het feit dat er te weinig kassa’s open zijn, waardoor alles in de soep loopt. Als ik zie hoeveel auto’s en vrachtwagens er dagelijks door de Beverentunnel rijden, geloof ik niet dat er op personeel bespaard moet worden. Er zijn twee pieken per dag, dus dat lijkt me vrij makkelijk in te plannen. En in noodgevallen wordt de tunnel tolvrij gemaakt, dus wat is het probleem? Geldgewin, domheid of...? De mensen die er zijn overleden,  hebben er weinig aan, maar die dagelijkse file is meestal te vermijden.

Gijsbert Bol, Schoten.

Zelf een lezersbrief insturen? Gebruik ons formulier hieronder:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234