null Beeld Florian Van Eenoo (Photo News)
Beeld Florian Van Eenoo (Photo News)

humoOpen Venster

‘Pas nadat we ons contract hadden opgezegd, was TotalEnergies bereid om het voorschot aan te passen’

Lezersbrief

Ik kan alleen maar beamen wat Myriam Roeland vorige week schreef in Open Venster: de energiemaatschappij TotalEnergies luistert totaal niet naar haar klanten.

Ons huis wordt verwarmd via elektrische vloerverwarming. Toen TotalEnergies onze voorschotfactuur na het beëindigen van het vaste contract verdrievoudigde, nam ik via de chat contact op met de klantendienst. Anticiperend op de dure energie hadden wij ondertussen een pelletkachel geïnstalleerd. De ‘te dure’ vloerverwarming is stilgelegd. Onze vraag om het voorschotbedrag aan te passen werd simpelweg genegeerd. We zijn dan maar overgestapt naar een concurrent.

Enkele dagen na onze opzeg kregen we telefoon van TotalEnergies: ‘Jammer dat u ons verlaat. Wat is de reden?’ Plots kon die voorschotfactuur zo goed als gehalveerd worden. We hebben wijselijk bedankt voor het aanbod.

Wie gaat het kluwen van onze energievoorziening in godsnaam eens oplossen? Het is inderdaad legale georganiseerde diefstal. Aan onze politieke leiders: shame on you.

Luc Schelstraete, via e-mail

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234