humoOpen Venster
‘Probleem met Fluvius? Dien een klacht in bij de ombudsdienst’
Ik wil graag reageren op de brief van Silvia Mertens over Fluvius. De enige tip die wij haar kunnen geven, is: dien een klacht in bij de ombudsdienst die bevoegd is voor energie.
Tijdens de zomer van 2021 hadden wij een probleem met Proximus, onze internetaansluiting viel uit: weg vaste telefoon, tv en internet. Herhaalde telefoons en e-mails naar de klantendienst brachten geen oplossing. Na drie weken dienden we via de Proximus-website een klacht in, zonder resultaat.
Toen dienden we een klacht in bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Die werd onmiddellijk ontvankelijk verklaard en binnen de twee dagen reageerde Proximus. Ze stuurden een technicus, die nog geen 5 minuten nodig had om het probleem op te lossen. Bovendien kregen we nog een financiële tegemoetkoming van 300 euro, gespreid over twaalf maanden.
Nog een bijkomende tip: als je een officiële klacht indient, voeg daar dan de e-mailcorrespondentie met Fluvius en Luminus bij.
Wij hopen in elk geval dat je probleem snel opgelost wordt.
Jo De Geeter, Geraardsbergen.
Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in: