Beeld Bpost

Open Venster

‘Vroeger kon Bpost de toevloed aan pakjes ook niet verwerken’

Bpost kan de toevloed van pakjes niet verwerken, laat ze weten. Is het ooit anders geweest?  Wij bestellen geregeld online en telkens als vermeld staat dat Bpost voor de verzending instaat, houden wij ons hart vast. Meer dan eens bellen ze gewoon niet aan en steken ze een briefje in de bus, zonder vermelding van het uur: ‘U was niet thuis, gelieve uw pakket af te halen in...’

Het kan ook erger: voor beschadigde zendingen wijzen ze elke verantwoordelijkheid af. De afzender moet een klacht indienen. Twee jaar geleden was er een trainingspak uit Schotland onderweg, mét track-and-trace-optie. We konden het pakje volgen tot het moment van bezorging door de postbode, maar het werd nooit afgeleverd. Na onderzoek door Bpost bleek ‘de postbode niet meer te weten wat ermee gebeurd was’. Ik kreeg wel een vergoeding voor de transportkosten (9 euro). Het was een geschenk voor mijn zoon, dus ik heb een tweede pak besteld en het met DHL laten komen, mits extra kosten, maar het werd na amper drie dagen thuis geleverd.

Diane Janssens, Hoboken.

Hebt u ook een brief in de pen zitten? Mail naar openvenster@humo.be of vul onderstaand formulier in:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234