null

Fans overBritney Spears

‘Iemand van de top pijlsnel naar beneden zien vallen: veel mensen vinden dat leuk’

Beeld WireImage

Free Britney! Het is van wijlen Nelson Mandela geleden dat de wereld nog zo éénkelig om de vrijlating van een vooraanstaand individu heeft gekreten. Sinds haar inzinking in 2007 staat het voormalige tienersterretje Britney Spears (39) immers onder curatele van haar vader, en wie de veelbesproken documentaire ‘Framing Britney Spears’ (★★★½) heeft gezien – sinds ‘Telefacts NU’ zo’n beetje iedereen – weet dat dat niet meteen een benijdenswaardige staat van zijn is.

Wat moeten we daar nu weer allemaal van denken? Humo, altijd in voor een smeuïge portie showbizz, ging te rade bij een zeskoppig panel vaderlandse Britney-fans en -watchers.

Peter Van de Veire (presentator, 49) «Onlangs zag ik ‘Five Foot Two’, een documen­taire over Lady Gaga. Ook díé vrouw kan overduidelijk psychologische hulp gebruiken, maar er is één wezenlijk verschil met Britney: Lady Gaga is een product dat ze zélf gecreëerd heeft. Ze schrijft haar eigen songs, ontwerpt haar eigen outfits en stelt haar eigen team samen. Bij Britney Spears is dat nooit het geval geweest: vanaf het moment dat ze op haar 12de de ­Mickey Mouse Club vervoegde tot en met de huidige curatele van haar vader wordt ze door ­ándere mensen geleefd. Dat maakt haar automatisch fragieler.

»Ik herinner me een filmpje van een heel aantal jaren geleden waarin Britney een diner uitwandelde met een koffie in haar hand, en in haar ­andere arm haar zoontje. Ze struikelde – niet onlogisch, als je zag hoeveel fotografen er rond haar zwermden – waarna ze haar koffie nog in haar hand had, maar haar ­zoontje niet meer. Dat verhaal verkocht de roddelpers als: ‘Kijk eens wat een slechte slet van een moeder? Ze laat haar kind nog eerder vallen dan haar koffie!’ Wat je verder ook over ­Britney Spears denkt: zoiets is niet eerlijk. Al sinds haar tienerjaren hebben de media iets van haar gemaakt dat ze wellicht helemaal niet is, alleen maar om er geld aan te verdienen.»

‘Dit is het verhaal van Amy Winehouse: ze heeft hulp nodig, maar wordt vooral aangezien als melkkoe’ Beeld WireImage
‘Dit is het verhaal van Amy Winehouse: ze heeft hulp nodig, maar wordt vooral aangezien als melkkoe’Beeld WireImage

HUMO Wat vonden jullie van ‘Framing Britney Spears’?

Ruby Grace (zangeres, 22) «‘Goed’ is niet het juiste woord – het is natuurlijk een intriest verhaal. Maar ik ben blij dat het een paar zaken opheldert. Toen ze in 2007 haar beroemde zenuwinzinking kreeg – die avond waarop ze haar haren afschoor – deden veel mensen daar in de eerste plaats heel lacherig over: ‘Pf, als ­steenrijke celebrity heeft ze geen reden om crazy te doen. Het zal wel door de drugs komen.’ Maar dankzij ‘Framing’ weet iedereen dat haar rare gedrag het gevolg was van een postnatale depressie: iets waar nu niemand meer mee zou lachen. 2007 is maar veertien jaar geleden, maar op het vlak van mentale gezondheid is er véél veranderd.»

HUMO ‘Framing’ schetst ook een ontluisterend beeld van hoe onze samenleving met struikelende beroemdheden omgaat.

Saskia De Coster (schrijfster, 44) «Iemand die helemaal aan de top stond pijlsnel naar beneden zien vallen: ik denk helaas dat veel mensen dat heerlijk vinden, ja. Al vermoed ik wel dat het er sindsdien iets beter op is geworden. Twintig jaar geleden was de paparazzicultuur toch echt nog harder.

»Britney was bovendien het schoolvoorbeeld van de jonge moeder die het even niet meer kon bolwerken, maar dan extreem dik in de verf gezet. In haar tijd was de teneur in zo’n geval: ‘Niet zagen, ­blijven zingen.’ Nú zouden popsterren in haar situatie – twee kinderen in een jaar tijd én net gescheiden – iets zeggen als: ‘Even een time-out. Ik zie jullie terug na een jaartje vakantie.’ En ze zouden daar, zoals Cardi B onlangs, zelfs om geprezen worden.»

Anne-Sophie Ooghe (High Hi, 27) «Maar nu worden popsterren toch ook nog hard gebasht? Kijk naar Billie Eilish, van wie een tijdje terug een foto de ronde deed waarop je haar lichaamsvormen nogal duidelijk zag. Hoe hard zij daar toen over werd aangepakt!»

HUMO Britney was in 2007, tien jaar na de dood van Lady Di, opgejaagd wild ­geworden. De opdringerigheid van de media neigde in haar geval bovendien naar viespeukerij. Zeker in het begin ging het in interviews altijd éérst over ofwel haar borsten, ofwel over of ze al dan niet nog maagd was.

De Coster «God, ja. Die vragen over haar maagdelijkheid waren schaamteloos. Pas op: ze koketteerde daar misschien een beetje mee, maar dat hoorde nu eenmaal bij haar conservatieve imago. Dat was trouwens evengoed het geval voor Justin Timberlake, en ik weet zeker dat hij en zijn vriendjes daarover nooit vragen hebben gekregen.»

William Boeva (comedian, 31) «Dat doet mij eraan ­denken: mijn vriendin ­vertelde me onlangs dat ze ooit níét naar een optreden van Spears was mogen gaan omdat haar ouders vreesden dat er te veel vieze oude mannen zouden opdagen die het net iets te fijn vonden om naar jonge grieten te kijken.»

Grace «Al ten tijde van haar eerste hit zeiden mensen – vooral oudere mensen – iets als: ‘Het is allemaal veel te seksueel.’ Maar ze beseften niet dat dat zich vooral in hún hoofd afspeelde. Zij ­kleedde zich gewoon zoals elk jong meisje toen gekleed ging.»

HUMO Heeft de opkomst van sociale media het popsterren nog moeilijker gemaakt?

Boeva «Ik vrees het. Popsterren moeten constant een inkijkje geven in hun leven: de druk die dat met zich meebrengt, kan onmogelijk gezond zijn. Het verhaal van ­Britney mag wat dat betreft een les zijn: het zijn ménsen, geen robots. Geef hun af en toe eens wat ademruimte.»

Van de Veire «Britney heeft met Elvis Presley gemeen dat ze op een bepaald moment in haar carrière op een andere planeet is beland, een planeet die je als gewone sterveling niet kunt bereiken. Hét grote verschil met Elvis zijn nu juist die sociale media. Doordat haar fans haar altijd kunnen volgen, krijgen ze het gevoel dat ze hun persoon­lijke vriendin is, en dat ze haar dus ook persoonlijk moeten gaan redden. ’t Is daarom dat er nooit een Free Elvis-beweging uit de grond is gestampt: er waren in die tijd nog geen sociale media.»

HUMO Zelf zit Britney vooral op Instagram. Jij noemde dat vorige week in een column nog ‘een treurig en gênant schouwspel’, Saskia.

De Coster «Wat ze daar post, is meestal hol, ­stupide en gênant. Zoals dat filmpje waarin ze zorgwekkend opgewekt haasje-over speelt met haar twee zonen. Die vinden dat duidelijk niet leuk, om te beginnen al omdat ze er veel te oud voor zijn. Je vraagt je af: is dit geënsceneerd, of is het een teken dat ze geen voeling meer heeft met de werkelijkheid? Ik heb de indruk dat ze na al die jaren gewoon niet meer weet hoe je normaal doet. ’t Is van een troosteloosheid die pijn doet om te zien.»

Lennert CoorevitsCompact Disk Dummies, 28) «Ik moet er wel geregeld mee lachen. De ene keer is ze iets afgrijselijks aan het schilderen, de andere keer doet ze een paar gekke pasjes en schiet haar voet uit de kom, nog een andere keer vertelt ze achteloos dat ze per ongeluk haar privégymzaal in brand heeft gestoken. Er valt altijd iets te beleven, al komt ze er niet uit als iemand die voor de volle honderd procent in harmonie leeft met zichzelf. Haar posts hebben iets engs, alsof er iets grondig scheef zit.»

Van de Veire «Een paar maanden geleden postte ze een filmpje dat ik wel tien keer met open mond heb zitten bekijken. Ze staat in bikini voor de lens en zegt: ‘Vandaag ga ik naar het strand, en ik neem mee: een handdoek, olie, zonnebrand, mijn hondje en een hoed.’ Man, het leek wel videokunst! Tegelijk dacht ik ook: is die nu los met mijn voeten aan het spelen of hoe zit het hier? Ik besef dat ik nu iets raars ga zeggen, maar je kunt haar wat dat betreft vergelijken met Eddy Wally. Het zijn allebei mensen uit het volk en bij Eddy ­Wally wist je ook nooit helemaal zeker: is zijn IQ echt wat beperkt of speelt hij het? Ik hoop dat ze het spelletje maar wat meespeelt, alleen vrees ik van niet. Ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk, maar ik heb het gevoel dat ze een psychologische rugzak met zich meetorst die je in een mensenleven niet meer van je afschudt.»

HUMO Volgens de Free Britney-­aanhangers gebruikt ze haar Insta-filmpjes vooral om geheime SOS-berichten de wereld in te sturen.

De Coster (lacht) «Ik ben geneigd dat te geloven. Op de dag vóór die recente hoorzitting had ze nog gepost hoe trots ze op één van haar zonen was ‘omdat hij het op school had opgenomen voor een ander kind dat alleen in de kantine zat’. Dat kan makkelijk geïnterpreteerd worden als een dankjewel aan de fans die het voor háár opnemen.»

Ooghe «Ze droeg ook ooit een T-shirt met de tekst ‘You don’t own me’. Dat lijkt een duidelijk signaal richting haar vader, of haar toenmalige vriend.»

Coorevits «Dat van die geheime boodschappen vind ik onzin. Maar au fond vind ik het wel goed dat die Free Britney-­beweging er is. In de interviews die ik met haar gezien heb, komt Britney over als een heel lieve vrouw, van wie mensen misbruik hebben gemaakt, en nog altijd maken. Iedereen hoopt een graantje mee te pikken, hè? Het is hetzelfde tragische verhaal als bij Amy ­Winehouse: ook iemand die geholpen moest worden, maar vooral aangezien werd als een melkkoe die geld in het laatje bracht.»

Ruby Grace: ‘Nu iedereen weet wat er aan de hand is, verwacht ik dat Britneys vader de volle laag gaat krijgen, en dat zou compleet terecht zijn.’ Beeld VTM
Ruby Grace: ‘Nu iedereen weet wat er aan de hand is, verwacht ik dat Britneys vader de volle laag gaat krijgen, en dat zou compleet terecht zijn.’Beeld VTM

HUMO Let wel: Britney noch haar vader Jamie Spears hebben mee­gewerkt aan de documen­taire. Alles wat we weten, komt dus uit de ­tweede hand.

Ooghe «De rechtszaken die ze nu tegen haar vader voert, zijn ontegenzeglijk pijnlijk, maar inderdaad: alleen de ingewijden kennen de ware toedracht. Het zou op zich evengoed kunnen dat haar vader gewoon ongerust is, en niet meer dan het beste voor zijn dochter wil? Al gaat het wel ver dat ze zelfs niet met de auto mag rijden.»

Heerlijk cellofaan

HUMO In ‘Framing’ zegt één fan dat wat Britney is over­komen nooit gebeurd zou zijn met een man.

De Coster «Dat klopt, natuurlijk. Dat heeft met het ­klassieke vrouwbeeld te maken: we moeten in de eerste plaats ­behagen. Wanneer popsterren ­moeder worden, merk je ook dat ze dubbel zo hard hun best lijken te moeten doen om te bewijzen dat ‘ze nog steeds sexy zijn’. Dat ­Beyoncé drie kinderen heeft, wordt beschouwd als een nadeel voor haar carrière. Ook Madonna doet buikspieroefeningen tegen de sterren op om toch maar te verhullen dat ze een kind heeft gebaard.

»Britneys vroegere lief Justin Timberlake werd destijds ook beschouwd als sekssymbool, maar hem zou dat nooit kunnen zijn overkomen.»

Coorevits «Na zijn relatie met Britney heeft ­Justin haar nog wat dieper in de shit geduwd met zijn nummer ‘Cry Me a River’, met name in de videoclip waarin hij haar middels een lookalike belachelijk maakte.

»Ik denk nu ook aan Janet Jackson, met wie ­Timberlake in 2004 had afgesproken om eens iets choquerends te doen in de pauzeshow van de Super Bowl: nipplegate. Haar carrière was meteen daarna zo’n beetje afgelopen, de zijne is er alleen maar op vooruitgegaan.

»Het is duidelijk dat hij als mens is tekortgeschoten – als artiest overigens ook, want zijn laatste plaat was echt niet goed (lacht). Maar het probleem is dat de muziekindustrie zijn gedrag altijd heeft goedgekeurd. Wellicht omdat hij een man is, en dus met veel meer wegraakt.»

Lennert Coorevits: ‘Na zijn relatie met Britney heeft Justin ­Timberlake haar nog wat dieper in de shit geduwd door haar belachelijk te maken in de videoclip van ‘Cry Me a River’.’ Beeld Getty Images
Lennert Coorevits: ‘Na zijn relatie met Britney heeft Justin ­Timberlake haar nog wat dieper in de shit geduwd door haar belachelijk te maken in de videoclip van ‘Cry Me a River’.’Beeld Getty Images

HUMO Op welke andere vlakken van de popindustrie zien jullie die dubbele standaard nog meer?

Boeva «Een man met een buikje kan nog schattig zijn. Maar mocht Britney Spears ineens een pens zoals die van mij torsen, het kot zou te klein zijn.»

Coorevits «Je ziet het ook bij nummers met expliciete teksten: een vrouw wordt daar altijd meer op aangekeken dan een man. Over ‘WAP’ van Cardi B en Megan Thee ­Stallion was vorig jaar veel te doen, terwijl er in de vroege jaren 90 geen haan naar kraaide toen de Red Hot ­Chili Peppers rapten over een devil in hun dick, en demons in hun semen.»

HUMO Vorige week bood Timberlake alsnog publie­kelijk zijn excuses aan.

Coorevits «Te beredeneerd, te opportunistisch en too ­little too late.»

De Coster «Hij kón bijna niet anders meer dan zich excuseren. Het kwaad was natuurlijk al lang geschied. Maar goed, wát hij zei, was nog wel redelijk zinnig: ‘Ik had haar destijds moeten beschermen en het voor haar opnemen, en dat heb ik niet gedaan.’ Dat is beter dan het willen vergoelijken, of het proberen uit te leggen met een ‘ja, maar...’»

HUMO Is Britney ook geen geval van ‘te veel meege­maakt op te jonge leeftijd’? Ze was 16 toen ‘...Baby One More Time’ haar doorbraakhit werd. Ze speelde geen kind in een schooluniform, ze wás er één.

Boeva «Op die leeftijd zo’n waanzinnig succes: dat kan niet goed zijn. Iedereen die je tegenkomt, weet wie je bent en wil iets van je. Hoe eenzaam moet je je dan op den duur wel niet voelen?»

De Coster «Ik vind het choquerend als ik zie dat ze nog altijd zo jong is. Nog geen 40 en al tien levens achter zich. Die avond dat ze haar haren afschoor en met een paraplu op de auto van papa­razzi inramde: dat was écht. Je zag daar iemand in diepe crisis die niet meer kón faken. Je hebt wel veel sterren die het succes op jonge leeftijd wél aankunnen, maar daar moet je volgens mij wel goed voor omringd zijn. Om het allemaal aan te kunnen, heb je op zijn minst een paar vertrouwelingen nodig. En op dat vlak had Britney pech: haar vader legde haar compleet in de luren, en Kevin Federline, de vader van haar kinderen, was een ongeloof­lijke debiel en profiteur. Tja…»

Saskia De Coster: ‘Die avond dat ze haar haren af­schoor en met een paraplu op de auto van papa­razzi inramde: dat was écht. Je zag daar iemand in een diepe crisis die niet meer kón faken.’ Beeld VTM
Saskia De Coster: ‘Die avond dat ze haar haren af­schoor en met een paraplu op de auto van papa­razzi inramde: dat was écht. Je zag daar iemand in een diepe crisis die niet meer kón faken.’Beeld VTM

HUMO Britney wordt vaak als oppervlakkig omschreven.

Van de Veire «Klopt. Ze is heerlijk cellofaan, maar met échte slagaderen en een tot moes geknepen hartje.»

HUMO Wat is de belangrijkste erfenis van de popster Britney Spears? Op welke manier heeft ze de popmuziek veranderd?

De Coster «Met Britney is het idee van popmuziek als product pas echt goed van start gegaan. Popmuziek is altijd wel tot op zekere hoogte een product geweest, maar Britney – het super-­Amerikaanse, kauwgombellen blazende meisje – werd van in het begin van haar carrière pas echt vollédig gekneed en vermarkt, met een gigantisch commer­cieel succes tot gevolg.»

Van de Veire «Ik hoop vooral dat Britney over pakweg dertig jaar niet enkel om haar psychische problemen herinnerd zal worden, maar ook vanwege een paar goeie songs. Dat kán, kijk maar naar ­Whitney Houston en Michael ­Jackson

HUMO Nu hebben we ­Ariana Grande én Taylor Swift én Dua Lipa én Beyoncé én Rihanna én Miley Cyrus én Lady Gaga én Billie Eilish. Rond 2000 was Spears niet één van de vele succesvolle popsterren: ze was met voorsprong de allergrootste.

Grace «Ze is bovendien doorgebroken in een tijd waarin guy music domineerde: Michael Jackson, Timber­lake, een hele rist boybands... Dat een 18-jarig meisje in minder dan een jaar letterlijk ál die mannen heeft voorbijgestoken, is iconic

Ruby Grace: ‘Britney kon als 18-jarig meisje in minder dan een jaar mannen als Michael Jackson, Justin Timber­lake en een hele rist boybands voorbijsteken. Dat is iconic.’ Beeld Photo News
Ruby Grace: ‘Britney kon als 18-jarig meisje in minder dan een jaar mannen als Michael Jackson, Justin Timber­lake en een hele rist boybands voorbijsteken. Dat is iconic.’Beeld Photo News

De Coster «In haar beginperiode was er nog die opgeklopte vete met Christina ­Aguilera. Een soort ‘Beatles versus ­Stones’ met navelpiercings. Het verschil: Christina was wat rauwer en vulgairder, maar wel echt. In vergelijking met haar leek Britney meer fake, maar ze is daarmee wel veel populairder geworden. ’t Is eigenlijk ongelooflijk hoelang ze het uitgezongen heeft.»

HUMO Vorig jaar verkoos Rolling Stone ‘...Baby One More Time’ tot beste debuutsingle aller tijden. Terecht? Of iets té veel eer?

Boeva «Allicht dat tweede, al is het ontegenzeglijk één van de succesvolste debuutsingles aller tijden: wie op deze planeet kent ‘…Baby One More Time’ níét?»

Coorevits «Max ­Martin, de schrijver en producer van dat nummer, was destijds 27, en is nu nog altijd één van de grootste hitmakers ter wereld.»

Boeva «Je weet misschien dat ik nog een tijdje samen met Danira Boukhriss in een covergroepje heb gezongen: Pluto Was a Planet. Onze succesvolste cover – die door Danira werd gezongen; ik stond in voor de dance moves – was misschien wel die van ‘...Baby One More Time’. Da’s geen toeval, hè?»

Ooghe «Omdat ik wist dat je me vandaag zou bellen, heb ik vanochtend mijn cd van ‘...Baby One More Time’ nog eens opgezet. Ik was blij verrast dat ik ieder nummer nog woord voor woord kon meezingen.»

HUMO Terzijde: wisten ­jullie dat achterstevoren afgespeeld ‘With you I lose my mind / give me a sign’ klinkt als ‘Sleep with me / I’m not too young’?

Van de Veire (lacht) «Prachtig! Satan blijft zijn werk blijkbaar nog altijd op een ­vrolijke manier voortzetten. Wist jij trouwens dat als je ‘Als een leeuw in een kooi’ van ­Willy Sommers achterstevoren speelt, je een fijne boodschap voor Isabelle A hoort?»

Geen happy end

HUMO Wie van jullie zag ­Britney ooit live?

De Coster «Ik, in ­Flanders Expo, ik denk in 2004. Omdat ik dat soort larger than ­life-shows met toeters en bellen oprecht zalig vind. Niemand van mijn vrienden snapte dat, en nu eigenlijk nog steeds niet, maar ik wilde haar absoluut live gezien hebben (lacht). Nu, je zag toen al dat het niet supergoed met haar ging. En ze deed duidelijk niet al te veel moeite om er een leuke show van te maken.»

Grace «Ik vond haar Sportpaleis-optreden in 2018, waar ik redelijk vooraan stond, wel superleuk. Sommige mensen zeurden dat ze niet live zong, maar iedereen wéét toch dat Britney dat enkel in het begin van haar carrière deed? (lacht)

»Dat concert was... vibing. En pure nostalgie: iedereen zong alle liedjes mee. Er wordt vaak wat onterecht neergekeken op popmuziek, waardoor men het onderscheid niet meer maakt tussen typische radiopop en echt goéde pop. En Britney is een geweldig voorbeeld van goede pop.»

Boeva «Mocht ze ooit nog eens naar België komen, dan zal ik erbij zijn. Al is het maar uit nieuwsgierigheid naar what the fuss is all about. Je kunt volgens mij nooit zo’n grote wereldster worden als er op z’n minst niet iets goed is aan je act.»

HUMO 50,000,000 Elvis fans can’t be wrong?

Boeva «Voilà. Om ­diezelfde reden ben ik al naar ­Justin Bieber gaan kijken, en naar Lady Gaga – vond ik trouwens heel goed.»

HUMO Wordt Britney muzikaal onderschat?

Coorevits «Ik denk het. Toen Compact Disk Dummies in Humo’s Rock Rally 2012 haar ‘Toxic’ coverde, was dat simpelweg omdat we het een uitstekende song vonden. Dat achteraf veel mensen ons zijn komen zeggen dat ze ‘Toxic’ ‘pas door onze versie’ hadden leren appreciëren, vonden wij toen al raar.»

Boeva «Ik weet nog dat ik rond mijn 10de eens aan een klasgenootje vroeg of ie geen cd’tje voor me kon branden met nummers die ik had uitgekozen: zo ging dat in die tijd. Je had zijn ogen moeten zien toen daar een paar Britney-­nummers bij bleken: ‘Zijn die voor jou?’ – ‘Euh…ja.’ (lacht) Het werd als iets vreemds beschouwd om als jongen naar Britney Spears te luisteren, maar ik heb me er nooit voor geschaamd.»

Coorevits «Mijn broer en ik konden wel meer songs van Britney pruimen. Als we in die tijd thuis muziek luisterden, wisselden we zonder probleem ‘My Girls’ van ­Animal ­Collective af met pakweg ‘Gimme More’ van Britney.»

HUMO Op de achterkant van je gitaar kleefde vroeger een grote foto van het kaal­geschoren hoofd van Britney. Voor het shockeffect?

Coorevits «Nee, we vonden gewoon dat dat beeld goed paste bij de punky vibe van onze versie. Destijds had ik wel niet door in welke situatie ­Britney zich bevond toen ze haar hoofd kaalschoor: voor mij was het niet meer dan een uitspatting van een ­gekke popster, een beetje zoals Michael Jackson die zijn kind over het balkon liet bungelen. Pas achteraf ben ik te weten gekomen dat ze toen net psychisch was ingestort en geen andere manier had gevonden om aan de wereld te laten zien dat het niet goed met haar ging.»

HUMO Als je dat had geweten, zou je die foto niet gebruikt hebben?

Coorevits «Waarschijnlijk niet. Niet dat ik me er nu diep voor schaam, maar achteraf bekeken was het niet juist.»

HUMO ‘Framing’ kent geen happy end: denk je dat ­Britney zelf er ooit nog één krijgt?

Ooghe «Het lijkt op dit moment niet erg waarschijnlijk, maar wie weet komen er ooit nog eens een paar mensen op haar pad die het goed met haar menen?»

Grace «Ik hoop het. ‘Framing Britney Spears’ is gemaakt in opdracht van The New York Times en wordt dus ernstig genomen. Heel veel mensen hebben de documen­taire intussen gezien, iedereen weet wat er aan de hand is. Met andere woorden: ik verwacht dat zowel haar vader als de rechtbank die in zijn voordeel heeft beslist, vroeg of laat de volle laag gaan krijgen, en dat zou compleet terecht zijn.»

HUMO Zit er nog een succes­volle comeback in?

Van de Veire «Ik vermoed dat Britney het de komende jaren lastig zal hebben om haar carrière weer helemaal op de rails te krijgen. Net als haar ­grote voorbeeld Madonna heeft ze zichzelf een paar keer weten heruit te vinden, tot haar dat op een gegeven moment niet meer ­lukte. Maar wie weet raakt ze toch weer gelanceerd als ze de juiste mensen rondom zich verzamelt? Kijk naar sterren als Cher, Tina Turner of zelfs Johnny Cash: die hebben allemaal een periode van verminderde populariteit gekend, tot ze ineens weer werden opgevist en geweldig cool werden bevonden.»

Grace «I couldn’t care less of ze ooit opnieuw optreedt. Als ze nog een beetje een normaal leven zal kunnen leiden, zal ik al heel blij zijn voor haar.»

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234