null Beeld Koen Keppens
Beeld Koen Keppens

festival★★★☆☆

King Hannah op Pukkelpop was donker, intens en nooit saai, maar zelden echt opwindend

Frederick Vandromme

Wie ‘I’m Not Sorry, I Was Just Being Me’, het eerder dit jaar uitgekomen (en geweldige) debuut van het Amerikaanse King Hannah niet kent: stel u er een Portishead op gitaren bij voor. Big Thief in film noir-modus. Nukkige Mazzy Star. Desnoods één langgerekte indieversie van Neil Youngs ‘Down by the River’. Live ging de tweemansband (in de praktijk met vier) op die trip verder. ‘The Moods That I Get In’, ‘Go-Kart Kid (Hell No!)’, een straf ‘It’s Me And You, Kid’: met veel geduld schilderden Hannah Merrick (zang, intense blikken) en Craig Whittle (gitaar, muts) in de Lift-tent kleine tableaus, om ze één na één halverwege doormidden te scheuren met ketelmuziek. Veel sfeertjes, nooit saai. Donker, maar niet hermetisch. Intens, maar iets te zelden echt opwindend. Eerder dit jaar was King Hannah in De Kreun in iets betere doen, maar geen klachten. Het is wat het is.

Mis niets van het festival via onze Pukkelpop liveblog

Schrijf je in op onze wekelijkse muzieknieuwsbrief:

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234