CD★★★☆☆
Op de nieuwe van Shannon & the Clams wordt de ingeslagen weg naar de volwassenheid doorgetrokken
Op hun eerste platen leek het alsof Shannon Shaw en haar Schelpen uit een film van John Waters kwamen gestapt. Ze brachten retrokitsch en rockabilly, als een onschadelijke miniversie van The Cramps.
Op dit zesde album wordt de met hun vorige werkstuk (het door platenbaas Dan Auerbach van The Black Keys geproducete ‘Onion’) ingeslagen weg naar de volwassenheid echter doorgetrokken. De opnames werden beïnvloed door Shannons stalker en kanker in de familie. We begrijpen die drang naar evolutie en het is voor iedereen een deprimerend jaar geweest, maar met enkele zeurderig trage nummers zitten ze ruimschoots in oversentimenteel Adele-gebied. Gelukkig zijn er ook lollige tracks, zoals de sprankelende titelsong, het lekker psychedelisch scheurende ‘Midnight Wine’, het melodramatische ‘Mary, Don’t Go’ en de Bonanzaïsmen van cowboystrijdlied ‘Leaves Fall Again’.