Rachika Nayar Beeld /
Rachika NayarBeeld /

cd★★★★☆

Rachika Nayars klanktapijten op ‘Heaven Come Crashing’ doen me verlangen naar het volgende feest

Jasper Van Loy

Als de dj zijn laatste plaat heeft gespeeld en iemand vol leedvermaak het tl-licht heeft aangefloept, is er nog altijd Rachika Nayar. Nog te weinig mensen weten haar afterparty te vinden, helaas. Als iemand mij de weg vraagt, zeg ik behulpzaam: ‘Ga rechtdoor bij Ambient, neem dan afrit Shoegaze, en vraag het nog eens bij Trance.’ Het titelnummer van ‘Heaven Come Crashing’ klinkt als M83 dat zijn drummer buiten heeft geflikkerd, daar spijt van heeft gekregen en er ter compensatie een knoert van een breakbeat ingooit als climax. Nijdig tikkende hihats en mokervette claps zijn baas, maar zelfs als de drummachines even zwijgen, doen Nayars klanktapijten vol echoënde The Edge-gitaartjes me verlangen naar het volgende feest. Met deze Amerikaanse is het als met die sketch uit ‘In de gloria’: je weet dat de ontploffing komt – en toch word je keer op keer verrast.

Schrijf je in op onze wekelijkse muzieknieuwsbrief:

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234