CD★★★½☆
‘To Love Is to Live’ van Jehnny Beth steekt af tegen de razernij van Savages
Vrouwelijke fans van 'Peaky Blinders' houden van de serie wegens hoofdrolspeler Cillian Murphy, en hun hart zal een sprongetje maken als ze de eerste soloplaat van de frontvrouw van Savages horen.
Het interludium 'A Place Above' is namelijk een gedicht dat Murphy voordraagt - over hoe we toch allemaal een beetje slecht zijn - waarna Jehnny Beth de helleveeg in zich los-laat in de industriële killer track 'I'm the Man'. Het zijn evenwel de zachtere nummers die de plaat de moeite waard maken, omdat ze zo afsteken tegen de razernij die we al kennen van bij Savages. Zo is er het fijnzinnige 'Flower', waarin Beth balanceert tussen de indie cool van Siouxsie Sioux en het Franse eightiespopgeluid van Guesch Patti, maar ook het lieflijke, door Romy Madley Croft meegepende 'French Countryside', waarin ze terugblikt op haar jeugd in Frankrijk. Bien fait.