Big Thief op Best Kept Secret 2019, met frontvrouw Adrienne Lenker. Het publiek hing aan haar lippen. Beeld Damon De Backer
Big Thief op Best Kept Secret 2019, met frontvrouw Adrienne Lenker. Het publiek hing aan haar lippen.Beeld Damon De Backer

Festivals

Wat vond u de beste concerten in zeven jaar Best Kept Secret? Dit waren alvast onze favorieten

Het Nederlandse festival Best Kept Secret ziet zich voor de tweede zomer op rij genoodzaakt om een editie te annuleren. Concreter, en des te pijnlijker: The Strokes, The National en Massive Attack zullen volgende week níét afzakken naar Hilvarenbeek. Dus roept de organisatie op om uw herinneringen van de afgelopen edities naar boven te halen.

Op de website van Best Kept Secret kunt u nu stemmen op wat u de mooiste, vetste, ontroerendste en meest legendarische shows uit zeven jaar Best Kept Secret vond. Het resultaat zal bekendgemaakt worden tijdens het geplande festivalweekend, van 11 tot 13 juni. Ook hoopt de organisatie dat u van thuis het festival zult vieren. Als dat het geval is, kunt u sfeerfoto’s en -video’s opsturen naar info@bestkeptsecret.nl. Wie weet verschijnt u wel op de socials van BKS.

U wilt wel stemmen maar uw geheugen heeft een opfrisbeurt nodig? Geen zorgen: wij lijsten alvast even onze favoriete shows van de voorbije jaren op! Hou uw zakdoek bij de hand.

Arctic Monkeys, 2018

‘Ach, die Arctic Monkeys, ik verveel er mijn vrienden mee. Maar zou ‘Cornerstone’ niet het mooiste popliedje ooit kunnen zijn? Eerlijk: ik denk van wel. Toch zoals het gespeeld werd op Best Kept Secret, met die klamme, eerlijke melancholie.’ Lees de volledige recensie

LCD Soundsystem, 2018

‘LCD toonde zich oppermachtig in de Beekse Bergen. Punt uit. Over zijn houdbaarheidsdatum schrijft u maar eens een thesis. En nee, wij zijn niet bereikbaar voor commentaar. Om het met de erudiete Mark E. Smith te zeggen: sod off, you tossers! Lees de volledige recensie

Vince Staples, 2018

‘Wat een show. Wat een sound. Wat een Vince. Kendrick heeft maar beter ogen op zijn rug’. Lees de volledige recensie

Dinosaur Jr, 2016

‘Hét moment was voor ons de eindsprint ‘Just Like Heaven’. Omdat we – mogelijk under the influence van de biertjes en de duivelswinst – twee minuten lang écht hebben gedacht dat het een lied van Dinosaur is en niet van The Cure.’ Lees de volledige recensie

Radiohead, 2017

‘Radiohead liet op Best Kept Secret duizenden mensen skinnydippen in hun enig mooie moon shaped pool.’ Lees de volledige recensie

Big Thief, 2019

‘Wat een heerlijk verraderlijke groep. Lenker schetste achteloos bloederige tableaus, of ze smeerde dikke plakken balsem op onze fragiele zieltjes. Unheimisch, tout court. Onnodig te zeggen dat het publiek aan haar lippen hing. Puike band, straffe songs, memorabel concert.’ Lees de volledige recensie

Kae Tempest, 2019

‘Tempest is niet zomaar een slam poet. Hen doet aan punk met fluwelen handschoenen. Hen oogt ongevaarlijk, maar als hen praat, ratelt of ijlt, kaapt de Britse dertiger je brein en stompt hen er met welgemikte woorden en broze beats wijsheid in voor jaren. Rechts van Kae Tempest staat iemand die de muziek de tent in jaagt, links pronkt een groot scherm, maar het is de persoon in het midden die fascinerende blikken toegeworpen krijgt.’ Lees de volledige recensie

The National, 2018

‘Uitgeteld hingen we achteraf in de touwen. Bij de andere toeschouwers was dat vast niet anders. Niet erg: in The National blijf je je beste bondgenoot in het noodlot vinden.’ Lees de volledige recensie

Aldous Harding, 2019

‘Je kon je gerust proberen verweren, maar je werd toch murw geslagen.’ Lees de volledige recensie

Yves Tumor, 2019

‘Nu vierde de kitsch hoogtij met dank aan de Van Halen-achtige gitaarsolo’s, dan weer testte Tumor zijn fans door in de frontstage geil hun gezicht te bepotelen.’ Lees de volledige recensie

Bon Iver, 2019

‘Oh, wat was het alweer prachtig, hartverwarmend, ontroerend.’ Lees de volledige recensie

Father John Misty, 2018

‘Zou Father John Misty de BoJack Horseman van de muziekwereld kunnen zijn?’ Lees de volledige recensie

Ty Segall, 2018

‘Op het grote Monopolybord van de muziek is het lawaai van Ty Segall het vakje waarop ik een hotel wil bouwen.’ Lees de volledige recensie

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234