filmrecensie★✩✩✩✩

'After The Wedding' is een overbodige en lamlendige remake

De deurbel klopt overuren.

Het kneusje van de week heet ‘After the Wedding’, een niet alleen compleet overbodige maar ook enorm lamlendige remake van een melodrama van Susanne Bier. Het is het soort praatcinema waarin de hoofdpersonages (Isabel leidt een weeshuis in India, Theresa leidt een multinational in New York, Oscar maakt beeldhouwwerken en Grace stort zich in een gedoemd huwelijk) in steeds wisselende duo’s met elkaar in conversatie treden: nu eens staat Isabel voor de deur van Theresa, in de volgende scène heeft Oscar iets te melden aan Isabel, vervolgens gaat Isabel de confrontatie aan met Grace, enzovoort, enzoknol, enzoscifo. Op een bepaald moment hadden wij zelfs de indruk dat we naar een onbedoeld grappige deurenkomedie zaten te kijken, waarbij we ons bij iedere ‘klopklop’ geamuseerd afvroegen wie er nú weer met een beteuterd gezicht voor de deur zou staan. En zo viel er aan deze miskleun toch nog wat lol te beleven.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234