Bobby
Bobby' is duidelijk geboren uit Ontzag en Bezorgdheid - het ontzag van regisseur/scenarist Emilio Estevez voor Robert F. Kennedy, en bezorgdheid om het huidige Amerika - maar nobele intenties garanderen jammer genoeg geen goeie uitslag.
Het idee was nochtans goed: veeleer dan een traditionele biopic te draaien, heeft Estevez een 'Nashville' -achtige mozaïekfilm gemaakt rond een twintigtal gasten en werknemers van het Ambassador Hotel in Los Angeles, die allemaal in blijde verwachting zijn van de komst van Bobby Kennedy. Maar Estevez is duidelijk Altman niet: we zien alleen maar stereotiepe silhouetten (de latino, de hippie, de wijze neger), de vertolkingen zijn erg onevenwichtig (de MILF-koninginnen Sharon Stone en Demi Moore overtuigen, maar Ashton Kutcher en Lindsey Lohan zijn ronduit irritant), en de 'Welke schoenen moet ik aandoen?' -probleempjes waarmee de hotelgasten worstelen, doen 'Bobby' iets te vaak afglijden naar het niveau van 'The Bobby and the Beautiful' (alleen Sally Spectra ontbreekt). Pas wanneer de dodelijke schoten dichterbij komen, en Kennedy's brandend actuele laatste speech op de geluidsband weerklinkt, begint 'Bobby' eindelijk naar de ziel te tasten: beetje laat.
Zie ook het interview met Sharon Stone, Emilio Estevez en Demi Moore uit Humo 3464.