Een lens van goede wil: Guy Verhofstadt, Geena Lisa, Elio Di Rupo, Steve Stevaert, Leki en Guy Mortier poseren voor Oxfam-Fairtrade
Voor de Oxfam-Fairtrade-actie poseren BV's in de meest gênante poses. Zoals Guy Verhofstadt, versierd met druiven in neus en oren: 'De associatie tussen mij en wijn klopt wel.'
Zelf waren we er nooit opgekomen, maar je kunt blijkbaar ook gewoon keihard consumeren voor het goede doel. Da's pas lekker westers! Bij Oxfam Fairtrade brengen ze ruim 170 eerlijke producten - van basisvoeding tot luxespullen - op de markt. Je vindt ze niet alleen in de driehonderd Wereldwinkels, maar ook in de rekken van grote ketens als Delhaize, Carrefour of Colruyt. Vorig jaar bracht dat een slordige 17 miljoen euro in het laatje. De bedoeling van Fairtrade is simpel: producenten uit ontwikkelingslanden meer toegang geven tot onze markt én ze een eerlijke prijs voor hun product betalen. En u krijgt er gratis een ietsje beter geweten bovenop.
Vorig jaar pakte Fairtrade voor het eerst uit met een eindejaarscampagne met ongewone foto's van bekend volk. Dat viel in de smaak, en dus sleurden ze ook dit jaar het puikje van de natie voor de lens van Lieve Blancquaert. Humo keek mee!
U vindt de interviews in Humo 3454
undefined
Stuur een e-card voor het goede doel
U hebt het hart op de juiste plaats én u bent helemaal weg van de foto's van Lieve Blancquaert? Dankzij Humo kunt u de mooiste foto's versturen als e-card (kijk dinsdag op de site om te weten wélke, maar Dina Tersago met haar snoepjes is er uiteraard bij).