Googletoerisme
U bent dol op hippe, exotische of interessante plekken - waar dan ook ter wereld - maar gruwt ervan om uren, zoniet dágen in een vliegtuigstoel of autozetel door te brengen om ze in het echt te kunnen aanschouwen?
U bent dol op hippe, exotische of interessante plekken - waar dan ook ter wereld - maar gruwt ervan om uren, zoniet dágen in een vliegtuigstoel of autozetel door te brengen om ze in het echt te kunnen aanschouwen?
Dan is Google Sightseeing (slogan: 'Why bother seeing the world for real?') definitely uw ding: een techneutentrio uit Schotland selecteerde uit de online-satellietfoto's van Google Maps (of Google Earth) een waslijst aan bezienswaardigheden en goten ze in een geestig overzicht per land of per categorie (bruggen, monumenten, torens, themaparken en noem maar op). Bij Visit Belgium (het Amerikaanse hoofdkwartier van onze dienst voor toerisme) zullen het niet graag horen, maar het Atomium is vooralsnog de enige Belgische hot spot die ze de moeite waard vonden. Kortom: de frituur van John Fogerty in Kontich-Kazerne werd alwéér schandelijk over het hoofd gezien.