#HRR18: herbeleef de preselectie in Edegem
Varkenskoppen, brandblussers, trouwjurken, blote reten: en dan hebben we het slechts over één groep. Het was me wat daar in Edegem. Van verveling geen spoor.
Zaterdag 27 januari, Club 27
Sem Phi
‘Ik vond hun rhymes goed, daar was op gewerkt’
‘Hij had iets van een Tsjetsjeense terrorist’
‘Ik vond dat ze niet zo krachtig rapten’
undefined
Sweetsalt
‘Wat deed die saxofoon daar?’
‘Jong hè?’
‘De climax was er te veel aan’
undefined
Anneleen Debaveye
‘Dat laatste nummer was heel mooi’
‘Hele mooie stem ook’
‘Jammer dat ze die cover speelde’
undefined
The Calicos
‘Bij het eerste nummer dacht ik: iets te veel War On Drugs. Maar bij het tweede nummer was het weg’
‘Het derde deed mij zelfs aan The Triffids denken’
‘Ik moest heel hard aan Joost Zweegers denken’
undefined
Diane Grace
‘De truc met de brandblusser was een goed idee’
‘Waarom speelt die niet gewoon gitaar? Die kon dat toch goed?’
‘Ik moest aan Roman Polanski denken. Roman Polanski in ‘The Tenant’’
undefined
Orang Orang
‘Ron Asheton op gitaar!’
‘Het rammelde mij net iets te veel’
‘Die outro was zo niet bedoeld denk ik’
undefined
Kroese
‘Een genre dat mij totaal niet ligt’
‘Ik vond wel dat ze het beheerst hielden’
‘Lieve jongens, denk ik. Geen zageventen’
undefined
Modern Art
‘Die stijl is mij wat te vrijblijvend’
‘Er zijn veel mensen die dit wel graag horen’
‘Mij deed het heel erg aan Weezer denken’
undefined
Walther
‘Een zeer atypische frontman’
‘Ik dacht dat hij een bommengordel droeg’
‘Het had iets David Lynch-achtigs’
undefined
Sania
‘Dit keer was ik heel blij met de cover’
‘Hoor je dit soort teksten te zingen bij die muziek?’
‘Ik dacht: dit wordt pijnlijk. Maar uiteindelijk viel het wel mee’