null Beeld

Humo plagieert Natalia

Toen er onlangs via een Humo-wedstrijd een auto te winnen viel, kregen twee Vlaamse deelnemers wel érg veel support van massaal votende Filippijnen. En dat de nieuwe clip van Natalia op YouTube in één nacht een miljoen views haalde, terwijl ze daarin nu ook weer niet zó fanatiek aan het bubblebutten was, leidde vorige week een heropflakkering in van de Vlaamse onderzoeksjournalistiek. Het verdict: gekócht, die views!

Is het dan zo makkelijk om met wat flappen en een broekzak wisselgeld je digitale shizzle in de vaart der volkeren op te stuwen?

Humo brak manhaftig de bedrijfskas open en contacteerde Giga-Views.com, een Duitse firma die beweert via sociale media een gigantisch netwerk van beroepsklikkers aan te boren – ‘van Rusland tot de VS, van Oekraïne tot Duitsland en Spanje’.

Humo, sinds jaar en dag bezorgd om de mondiale werkgelegenheid, bestelde meteen een half miljoen views voor een eigen YouTubefilmpje. Kostprijs: 450 dollar (337 euro) – nog eens bedankt, Wouter!

Benieuwd of ons filmpje binnen de beloofde 48 uur boomde als een patererectie in een Ikea-ballenbad? Rep u naar humo.be/kijk en laat u ontroeren door dit aan de hartspier sjorrend stukje cinematografie over de existentiële crisis van een veulen, veroorzaakt door de schandelijke onverschilligheid van het moederpaard! En laat gerust een lovende comment achter.


Bekijk ons filmpje met meer dan 500.000 views:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234