null Beeld

Image

Aiaiai.

De eerste écht straffe Vlaamse film over de migrantenproblematiek, zo werd deze met veel praats aangekondigd.

De knappe begingeneriek roept effectief de sfeer op van ontploffende hangjongeren, loeiende sirenes en sissende molotovcocktails, maar vervolgens wenden de beginnende regisseurs Adil El Arbi en Bilall Fallah hun camera eigenaardig genoeg af van de straat en beginnen ze een volstrekt oninteressant, vol ongeloofwaardige plotwendingen zittend, op een bedroevende onpersoonlijke filmische stijl drijvend verhaaltje te vertellen over een jonge journaliste – een nogal slome vertolking van Laura Verlinden – die tijdens het draaien van een documentaire in de Brusselse cités in de clinch gaat met haar baas (Gène Bervoets).

Wat is hier misgegaan? Ons komt het voor dat de makers niet goed wisten welke film ze nu eigenlijk wilden maken: een harde, eigenzinnige grootstadsfilm, of een vlotte, lekker flitsende publieksfilm die op de receptie achteraf door de champagnehijsende vips op goedkeurend geknik wordt onthaald. Moet je, als je jong en vurig bent, en gebeten door de filmmicrobe, niet altijd voor het eerste kiezen?


Bekijk de trailer:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234