Kom naar de Humo-stand op Pukkelpop!
Humo huwelijkt op Pukkelpop de planeet reddende ecologie aan rock-’n-roll uit, en u mag naar het avondfeest komen.
Ah, de Humo-stand – dat vitale orgaan in het Pukkelpop-lichaam, dat stoere baken voor de oriëntatielozen, dat in de Unesco-bijbel opgenomen pareltje van esthetiek en goed fatsoen! En vanaf dit jaar ook: dat ‘In your face, met onze aardkloot fokkende wereldleiders!’-statement. Want ja, Humo huwelijkt op Pukkelpop de planeet reddende ecologie aan rock-’n-roll uit, en u mag naar het avondfeest komen.
De stand, centraal op de wei en makkelijk te herkennen aan z’n prachtige, futuristische skyline, is volledig opgebouwd rond het principe ‘Groen kan – nee: móét – overal’. Op het gelijkvloers wordt u met een handkus en veel lieve woordjes begroet door één van de Humo-medewerkers – bij eventuele files roept u gewoon luid dat u de debuutroman van Serge Simonart een meesterwerk vindt, en dan mag u voorsteken. U kunt aan onze balie terecht voor een gratis groene Humo-tattoo en voor een nog gratissere toegangsjeton tot de daktuin. Want jawel, de eerste verdieping van de Humo-stand is dit jaar een voor elk festivaldier toegankelijke tuin. Wat zeggen we: een párk, met planten en bomen en een occasioneel eekhoorntje, vol groene glorie, festivalvoetvriendelijke schors op de grond, en festivalpoepvriendelijke picknickbanken waar u uw boterhammetjes kunt opeten. Humo’s groene idylle leent zich uitstekend tot een halfuurtje chillaxen, bekomen van Limp Bizkit of een eerste zoen uitwisselen met uw Boiler Room-scharrel.
Et après nous le déluge? Natuurlijk: al dat groene moois gaat na Pukkelpop resoluut de verbrandingsoven in. Mópje: 400 standplanten zullen op zondagochtend, wanneer u met een korf nieuwe festivalherinneringen en een zinderend alcoholadempje weer huiswaarts keert, uitgedeeld worden op de carpoolparking van het festival, en de overige planten en bomen gaan weer naar de kweker voor verkoop.
Het prestigieuze en onafhankelijke onderzoeksbureau Persgroep & Zonen peilde ook bij Humo en Pukkelpop zelf naar de beweegredenen voor hun eeuwigdurend verbond. ‘Omdat wij helemaal week worden van de combinatie van uitmuntende smaak, rock-’n-roll, hedonisme en lekkere broodjes eiersla die Pukkelpop is,’ klonk het bij de respondenten van het onafhankelijk weekblad. ‘Omdat die gasten maar bleven zagen,’ bracht Chokri nog een tedere nuance aan. ‘En omdat Humo en Pukkelpop ervan doordrongen zijn dat ecologie cool is, recycling hip en duurzaamheid nódig,’ voegde onze marketingverantwoordelijke – Zij Die ’s Namiddags Wél Nog Nuchter Is – er nog snel aan toe. We zien jullie in Kiewit, folks!