null Beeld

La Marche

De nieuwe van de maker van ‘Les barons’.

Erik Stockman

In zijn tweede film laat Nabil Ben Yadir Molenbeek achter zich en richt hij zijn camera op enkele jongeren uit Lyon, die anno 1983 een antiracismemars organiseren. Het waargebeurde verhaal bulkt van de goede intenties, maar de verhaalstructuur stoort: als een metronoom wipt ‘La marche’ twee uur lang heen en weer tussen schreeuwerig melodrama en comic relief.

Na een verkrachtings­scène volgt snel een interventie van de irritante Franse komiek Jamel Debbouze – dat soort lamlendige kunstgrepen. Pas in de slotscènes – de haastige mensenmassa in de Parijse metrostations – toont Yadir even dat er misschien een begenadigd cineast in hem schuilt. Op naar de steengoede derde.

Bekijk de trailer:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234