null Beeld

Nieuwe hoofdredacteur zet vernieuwing HUMO verder

HUMO krijgt na de zomer een nieuwe hoofdredacteur. Karel Degraeve, sinds een jaar adjunct-hoofdredacteur, neemt ad interim de taken over van huidig hoofdredacteur Wouter Van Driessche. 'Zonder Wouter zouden we vandaag en straks niet verder kunnen inzetten op de zichtbare vernieuwing die HUMO de afgelopen maanden doorgezet heeft', zegt HUMO-uitgever Chantal Janssens. 'Wouter Van Driessche heeft bij HUMO de fundamenten gelegd voor een toekomstplan waarop nu verder gebouwd wordt.' Dit najaar gaat de nieuwe redactionele leiding van Humo aan de slag.

Redactie


Scherpe humor, unieke interviews en spraakmakende journalistiek

HUMO versterkt zijn unieke DNA de komende maanden nog verder. Om meer dan ooit het verschil te maken zal HUMO zich nog uitdrukkelijker profileren als dé referentie voor scherpe humor, unieke interviews en spraakmakende journalistiek. Intussen wordt het vernieuwingstraject van de voorbije jaren verdergezet. Wouter Van Driessche stapte in juni 2012 over van De Standaard naar HUMO. 'Ik geef het hoofdredacteurschap zelf terug', zegt hij. 'Ik kwam naar HUMO met een dubbel mandaat. Een: een vernieuwingsoperatie leiden. En twee: mijn journalistieke DNA aan dat van HUMO koppelen. Dat laatste bleef wringen: één plus één werd nooit echt helemaal twee, laat staan drie. Ik besloot daarom om zelf een stap opzij te zetten, zonder rancune. In deze woelige tijden kun je maar beter snel de juiste conclusies trekken.'


Verlies aan printkopers gecompenseerd door relevant HUMO-merkbereik

Humo-bladmanager Lisbeth Rillaerts: 'De hele magazinemarkt staat onder druk, onder meer door de concurrentie van internet en krantenmagazines, de verschuiving van het leesmoment en de economische crisis. Maar HUMO slaagt erin om het verlies aan printkopers de voorbije jaren ruimschoots te compenseren met een relevant bereik via andere platformen. Uit een recent onderzoek van Researchbureau TNS en Sanoma Strategic Intelligence bleek dat HUMO als merk ruim 1,5 miljoen Vlamingen bereikt, dat zijn er nog eens 600.000 méér dan het officiële wekelijkse (CIM)bereik van het magazine.'

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234