Pret met statistieken

Sterven in je bed brengt uitbaters van skifaciliteiten grof geld op, en hoe vaker Nicolas Cage met zijn kop op tv komt, hoe meer mensen in zwembaden verdrinken.

't Zijn slechts twee voorbeelden van de vele hilarische correlaties die Harvard-whizzkid Tyler Vigen op zijn site zwiert. Echt pertinente vragen – bijvoorbeeld: ‘Bestaat er een verband tussen de televisieoptredens van Siegfried Bracke en de blitzverkoop van paracetamol?' worden evenwel niet beantwoord op Spurious Correlations. Niettemin: goed spul!

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234