Reality: Pink Ambition

Slim bekeken van de marketingmeisjes van VIJF: om de kritiek vóór te zijn beginnen ze hun eigen programma’s nu al bij voorbaat als guilty pleasures te bestempelen in de desbetreffende persteksten.

'Als je er als vrouw wat saai of grijzemuizerig uitziet, dan volstaat het vaak om een vleugje roze aan je outfit toe te voegen.'

En zo hebt u meteen ook een idee wat u mag verwachten van ‘Pink Ambition’, een nieuwe realityserie waarin vijf welgestelde en excentrieke Vlaamse it-girls worden gevolgd die ‘elk op hun manier de wereld wat rozer maken’. In het geval van de 28-jarige Freya Poppe is dat alvast letterlijk te nemen: de slogan van Poppes eigen modelabel Tutu Chic (‘Een deel van de collectie is high fashion, maar we hebben ook betaalbare kledingstukken!’) is niet voor niets ‘Living la vie en rose’.

Freya Poppe «Pink makes everything look pretty, zeggen ze weleens. Daar ben ik het mee eens: als je er als vrouw wat saai of grijzemuizerig uitziet, dan volstaat het vaak om een vleugje roze aan je outfit toe te voegen. Roze is natuurlijk een heel vrouwelijke, barbie-achtige kleur, maar tegelijk zit er ook veel power achter. Don’t mess with me: dat idee. Zo van: er zit misschien wel een roze kantje aan ons, maar denk maar niet dat we zo dom zijn als we eruitzien. Want als mensen mij op straat zien, zullen ze het misschien niet van me verwachten, maar ik ben wel degelijk bezig met mijn eigen zaak.»

HUMO Tussendoor: ben jij familie van Lesley-Ann?

Poppe «Nee, geen familie, maar ik vind het wel fijn om er af en toe eens een lolletje over te maken. Ik ben haar al weleens tegengekomen op een feestje, en toen heb ik haar erover aangesproken: ‘Hee! Wij zijn naamgenootjes.’ Ze vroeg: ‘Ah, ben jij ook een Lesley-Ann?’ Waarop ik: ‘Nee, ook een Poppe.’ En toen moest ze lachen (lacht).»

HUMO In de perstekst over ‘Pink Ambition’ word je omschreven als een vleesgeworden barbiepop: is dat terecht, vind je?

Poppe «Welja, er zullen waarschijnlijk niet zo veel vrouwen zijn die én blond zijn, én een wit paard en een roze auto hebben. Dus dan noemen ze je al snel een barbie, natuurlijk.»

HUMO Vertel eens wat meer over dat witte paard en die roze auto?

Poppe «Dat witte paard heb ik al sinds mijn 5de: Ocean heet-ie, en ik rijd er nog altijd geregeld op. En wat die roze auto betreft: voor mijn modelabel is er uiteraard geen betere reclame denkbaar. Ik had mezelf altijd voorgehouden dat ik vóór mijn 30ste een grave roze sportwagen wilde hebben – welke vrouw heeft die droom nu niet? En dus heb ik een tijdje geleden een roze Porsche gekocht. Nu, voordat de mensen zich daar vragen over gaan stellen: ik heb die Porsche gekocht met mijn eigen centjes, waar ik heel hard voor gewerkt heb.

»Maar weet je, als kind heb ik altijd graag met barbiepoppen gespeeld, en dat hele barbie-idee is ook op latere leeftijd blijven hangen. Ik weet natuurlijk ook wel dat de meeste mensen bij het woord barbie aan oppervlakkigheid denken; dat sommige mensen het zelfs als een scheldwoord zullen gebruiken. Maar zelf bekijk ik dat niet zo. Barbie mag dan een plastic pop zonder verstand zijn, ze is wel perfect. Ik bedoel: ze heeft overdreven dikke borsten, ze heeft een heel mooie taille, ze is altijd goed in shape, ze combineert verschillende jobs. Niet slecht, hè? Al hoop ik uiteraard dat ik dat plastieken hoofdje ondertussen wel wat heb opgevuld met brains (lacht).»

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234