Repercussion

Underground, part two. In Berlijn maakten Blixa Bargeld en zijn maats - Einstürzende Neubauten voor hun krakersvrienden - begin jaren tachtig kletterende punk met afval, loden pijpen en crappy synthesizers; tegenwoordig vallen er op het internet kant-en-klare interfaces te downloaden waarmee zelfs ú artistiek verantwoord laweit kunt brouwen.

Underground, part two.
Blixa Bargeld en zijn maats - Einstürzende Neubauten voor hun krakersvrienden - begin jaren tachtig kletterende punk met afval, loden pijpen en crappy synthesizers; tegenwoordig vallen er op het internet kant-en-klare interfaces te downloaden waarmee zelfs ú artistiek verantwoord laweit kunt brouwen. Surf bijvoorbeeld eens naar de Repercussion-site van Carla Diana: u kiest één van de vijf verschillende muziekmachines - chord, strings, 4 drums, melodyDrums en melody - klikt met uw muis op de knop om de loop te starten en past daarna de verschillende toonhoogtes en het tempo van de ritmes aan. Oké, 't vereist enige handigheid om uw huisbereide clicks and cuts om te toveren in iets waar die van Autechre jaloers op zouden zijn, maar soit: de Repercussion-toolkit is ook ideaal voor wie zijn huisgenoten eens flink de gordijnen in wil jagen, en daar doen wij het tenslotte voor...

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234