Review: Game-review: 'Peacekeeper Review - Vermakelijke F2P-game'

De meest briljante games op de mobiele telefoon zijn de meest simpele spellen. Games met een duidelijk doel die dat doel telkens herhalen. Peacekeeper heeft dan ook goed zijn huiswerk gedaan en geleerd van de concurrentie.

One man army

Peacekeeper is een shooter, waarbij de speler als eenling in een greppel staat. Gewapend met zijn machinegeweer moet hij de steeds maar aanstormende vijanden afmaken. Door het scherm los te laten bukt onze stoere soldaat en door het aan te raken schiet hij op de richting van waar jij je vinger legt. Ook is het mogelijk om via een slepende beweging binnen de greppel van boven naar beneden te rollen en vice versa, om zo granaten die in jouw greppel worden gegooid te ontwijken.

Na elke wave, of je die nu overleefd hebt of niet, krijg je een geldbonus. Een succesvolle missie levert uiteraard meer knaken op en dat geld kan gebruikt worden om jouw personage te verbeteren. Zo doen zijn kogels uiteindelijk meer schade en schiet hij langer voordat hij moet herladen. Die upgrades zijn hard nodig, want de vijanden worden steeds sterker en sterker. Waar je aan het begin te maken hebt met simpel voetvolk, krijg je later kamikaze-soldaten en vijanden met vlammenwerpers.

Gelukkig wordt jouw arsenaal ook steeds uitgebreider. Waar je in het begin slechts een granaat hebt om je leven vanuit een hachelijke situatie te redden, krijg je naarmate het spel vordert bijvoorbeeld toegang tot een hart om je energiebalk mee aan te vullen of een EMP om de vijand tijdelijk te verlammen. Ook verschijnen er steeds vaker kistjes met daarin een bazooka op het scherm, waarmee je in één klap een groot aantal vijanden omlegt.

Duidelijk doel

Uiteindelijk heeft Peacekeeper me een goed aantal uur plezier gegeven. Door zijn enorm simpele opzet en duidelijk doel heb je de game gelijk door en kun je je constant bezig houden met het constant vrijspelen van verbeteringen, om zo de steeds sterker wordende vijanden af te maken. Daarnaast is het goed om te zien dat het Free to Play-model in deze game volledig in het voordeel van de speler staat. Het is mogelijk om extra in geld in de game te kopen, maar het is uiteindelijk helemaal niet moeilijk om aan een flinke voorraad geld te komen, waardoor je geen enkele behoefte hebt om in-game aankopen door te voeren. En dat juichen we uiteraard enkel toe!

Het enige nadeel dat we zijn tegengekomen, is te vinden op het gebied van besturing. We hebben de game op de iPhone 5 gespeeld en tijdens het schieten moet je daarbij je duim op het beeld leggen. Dat zorgt er voor dat je met die duim aankomende vijanden niet ziet aankomen en je soms in peniebele situaties terecht komt. Op een tablet heb je dat probleem minder, maar het is uiteindelijk geen obstakel om de gratis game niet even te proberen.

Peacekeeper is een zeer geinig gratis spel. Het heeft een heel simpel doel en daardoor zit je er als speler gelijk in. Doordat je telkens geld verzamelt, maak je jouw soldaat beter en bied je meer weerstand tegen de telkens oprukkende groepen vijanden. Het is niet de meest diepgaande of originele game, maar het is zeker een game om even uit te proberen!

Cijfer: 8

Pluspunten:

Duidelijk doelTelkens meer geld verdienen is leukFree to Play model dat voordelig is voor gamers