null Beeld

Review: Gingerbread Man

We dachten dat we dit seizoen niet meer de naam 'John Grisham' moesten intikken maar op de valreep hangen we eraan voor onze moeite.

Na 'The Rainmaker' van Coppola laat deze keer de subversieve doch nauwelijks klassieke Robert Altman zich vangen voor het geld en waagt hij zich aan de zoveelste verfilming van een van Grishams bestsellers. Na 'The Player' en 'Short Cuts' kan Altman niet veel slecht meer doen in dit decennium dus vonden we van onszelf dat we dit ding beminnelijk moesten ondergaan. Het begin zit snor: een verbazend doenbare Kenneth Branagh die met een deep south twang via de mobiele telefoon in zijn sportwagen zijn advocatenpraktijk regelt. Volgende scène is een cocktailfeestje, waar Branagh geconfronteerd wordt met zijn ex-vrouw. Leuk, denken wij, Altman doet nog iets met Grisham. Maar dan is het spel op de wagen. Branagh heeft een amour fou met een zot wijf dat bedreigd wordt door haar nog veel zottere vader (een merkwaardige Robert Duvall) en Branagh komt in een spiraal terecht waarbij zijn kindjes gevaar lopen en hij zijn roestvrije reputatie verliest. Dan maakt Altman plots een thriller en dan haken wij af. Altman kán namelijk geen thriller maken. Volgende keer dat de GATT-akkoorden ter sprake komen mag Karel van Miert ook hierover eens zijn muil open trekken; die Amerikanen mogen zoetjesaan hun Grisham houden.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234