Review: Graham Parker - !Live Alone: The Bastard of Belgium

Het journaille wordt almaar driester. Neem nu ondergetekende, die een plaat aanbeveelt die hij NIET EENS BELUISTERD HEEFT! En wel deze: '!Live Alone: The Bastard of Belgium' van Graham Parker, de neerslag van 's mans solo-optreden in de Brusselse Anc...

Charlie Poel

Het journaille wordt almaar driester. Neem nu ondergetekende, die een plaat aanbeveelt die hij NIET EENS BELUISTERD HEEFT! En wel deze: '!Live Alone: The Bastard of Belgium' van Graham Parker, de neerslag van 's mans solo-optreden in de Brusselse Ancienne Belgique in 1998. De cd zal pas in januari verschijnen, en alleen te verkrijgen zijn via Parkers website. Het hoe & waarom, de tracklisting, de motivatie om de cd exclusief via het internet beschikbaar te stellen (en dan nog in beperkte oplage) en het vakmanschap van de AB-technici plus de voordelen van de AB-opnamestudio: u verneemt er alles over op www.grahamparker.net (op de startpagina en in de rubriek 'Thoughts', de online-overpeinzingen van de zanger).

Waarom wij de plaat blindelings aanprijzen? Omdat wij het optreden toen bijgewoond hebben, tiens (en u?), het zeer graag opnieuw willen 'meemaken' en wij Parker op zijn woord geloven als hij schrijft: 'Please let me make this abundantly clear: 'Bastard' is not a bootleg and was not recorded by some shifty individual with a microphone sticking out of his underwear (how can I get that point across... OK, try this: THIS IS NOT A BOOTLEG!!). It is in fact a very high-class recording of what turns out to be a real corker of a show.' Van de man die tussen 1976 en 1983 zijn meest glorieuze momenten beleefde maar ook nadien nooit écht ontgoochelde (probeer eens 'Deepcut to Nowhere' uit 2001 te scoren, en sidder bij zoveel veronachtzaamde pracht) nemen wij dat nu eens voetstoots aan, zie! (Herlees ook de recensie van 'The Real Macaw' uit Humo 2245 van 15 september 1983)